17
de Juny
de
2016
Antonio Resines acaba una jornada de rodatge per la seva propera pel·lícula. Mentre el desmaquillen reflexiona sobre la seva carrera. La Colmena, Moros y Cristianos, La buena estrella, La niña de tus ojos, El oro de Moscú, Los Serrano... De cop, l'escena va a negre. Primer pla. Obre els ulls. Està al llit. La seva dona li fa un petó de bon dia. Ha estat tot un somni? Un altre cop? No, la carrera d'Antonio Resines és ben real, però l'experiència el fa reflexionar. Com s'ho faria avui per donar-se a conèixer com a actor novell? Com superar la barrera de la invisibilitat quan hi ha milers d'aspirants pels mateixos papers?
La resposta li va donar Jorge Martínez, CEO de Vibook, la plataforma online que posa en contacte els professionals de la indústria cultural amb actors de tota mena: des dels més experts fins els amateurs amb aspiracions. Per resumir-ho: el LinkedIn dels actors.
El model de negoci és senzill. La plataforma dóna facilitats per trobar tot tipus de professionals de l'actuació, aplicant filtres per experiència, formació, llenguatges i, fins i tot, per semblances físiques –no tothom pot fer de Quixot-. Així, fins a 60 paràmetres de filtre. Si l'usuari acaba trobant el seu actor a través de la plataforma, pagarà un percentatge del contracte final a l'empresa, per tal de garantir la seva viabilitat.
"Qui vulgui ser actor, que s'hi registri. Vibook és una guia viva que consulta tota la indústria, una plataforma que et recomanarà i farà visible el talent ocult", argumentava Resines en l'acte de presentació de la plataforma.
L'explicació del model de negoci sembla deixar fora de joc la representació, però els impulsors de Vibook consideren que hi ha lloc per a tothom. "No interferim en la relació comercial de ningú. Qui tingui representant el seguirà tenint. La funció de la plataforma només és donar visibilitat", explica Resines.
Durant els seus tres primers anys, la plataforma ha crescut fins a acumular 16.000 perfils d'aspirants a actors i ha investigat en la projecció social de la pàgina, amb l'objectiu de facilitar la comunicació directa entre indústria i actors.
Amb només tres anys de trajectòria, la web és ja la referència de contractació online del sector i organitza la Vibook Summit, on porta al món real les interaccions que es produeixen cada dia a la plataforma.
El proper pas, la internacionalització. L'empresa aspira a tancar l'any amb més de 160.000 usuaris registrats gràcies a la seva implantació fora d'Espanya.
I com va entrar Resines en aquest aventura? Martínez ho explica així. "Li vaig explicar el projecte i li vaig comentar que buscàvem finançament d'algú del sector, però no només en forma de diners, sinó també de contactes i de consells. La seva resposta va ser: "i no has pensat en mi?".
La resposta li va donar Jorge Martínez, CEO de Vibook, la plataforma online que posa en contacte els professionals de la indústria cultural amb actors de tota mena: des dels més experts fins els amateurs amb aspiracions. Per resumir-ho: el LinkedIn dels actors.
El model de negoci és senzill. La plataforma dóna facilitats per trobar tot tipus de professionals de l'actuació, aplicant filtres per experiència, formació, llenguatges i, fins i tot, per semblances físiques –no tothom pot fer de Quixot-. Així, fins a 60 paràmetres de filtre. Si l'usuari acaba trobant el seu actor a través de la plataforma, pagarà un percentatge del contracte final a l'empresa, per tal de garantir la seva viabilitat.
"Qui vulgui ser actor, que s'hi registri. Vibook és una guia viva que consulta tota la indústria, una plataforma que et recomanarà i farà visible el talent ocult", argumentava Resines en l'acte de presentació de la plataforma.
L'explicació del model de negoci sembla deixar fora de joc la representació, però els impulsors de Vibook consideren que hi ha lloc per a tothom. "No interferim en la relació comercial de ningú. Qui tingui representant el seguirà tenint. La funció de la plataforma només és donar visibilitat", explica Resines.
Durant els seus tres primers anys, la plataforma ha crescut fins a acumular 16.000 perfils d'aspirants a actors i ha investigat en la projecció social de la pàgina, amb l'objectiu de facilitar la comunicació directa entre indústria i actors.
Amb només tres anys de trajectòria, la web és ja la referència de contractació online del sector i organitza la Vibook Summit, on porta al món real les interaccions que es produeixen cada dia a la plataforma.
El proper pas, la internacionalització. L'empresa aspira a tancar l'any amb més de 160.000 usuaris registrats gràcies a la seva implantació fora d'Espanya.
I com va entrar Resines en aquest aventura? Martínez ho explica així. "Li vaig explicar el projecte i li vaig comentar que buscàvem finançament d'algú del sector, però no només en forma de diners, sinó també de contactes i de consells. La seva resposta va ser: "i no has pensat en mi?".