• Afterwork
  • Beckham, el galàctic que marca tendència

Beckham, el galàctic que marca tendència

El futbolista va planificar els seus últims anys com a professional per convertir-se en una icona del món de la moda

David Beckham en una imatge d'arxiu | EP
David Beckham en una imatge d'arxiu | EP
Victor Solvas
08 d'Abril de 2016
Act. 08 d'Abril de 2016
Són les vuit del matí d'un dia assolellat i David Beckham surt a passejar amb un jersei de punt blanc i molt fi. Saluda al porter de l'hotel que, curiosament, porta el mateix vestuari, i veu un nen que plora i que, casualitats de la vida, també li replica el modelet. Comença a ploure i l'exfutbolista torna ràpidament a l'habitació per posar-se una estilosa jaqueta bomber. Surt al carrer i... vaja, sembla que tothom guardava una peça igual a l'armari. L'home que li ven el diari, el senyor que prepara la mudança, la parella que discuteix a crits pel carrer, ... Amb la mosca darrera l'orella, Beckham dóna per finalitzat el passeig matinal i torna al seu refugi per donar-se una dutxa. Ell no ho sap, però en el mateix moment en què es treu la roba, a l'exterior la nuesa es torna tendència.



És només la línia argumental de l'últim anunci d'H&M per promocionar la col·lecció dissenyada per la icona britànica. David Beckham ha estat un notable futbolista, dels millors en llançaments a pilota parada i un referent al Manchester United, el seu club d'origen. Però mai hauria arribat a l'estatus de galàctic si no fos pel que ha projectat més enllà dels terrenys de joc. Conscient de què li esperava un cop finalitzés la seva carrera com a jugador, el migcampista va invertir els seus últims anys de professional en fitxatges on era més important el seu posicionament com a futur empresari de la moda: Los Ángeles, Milà i París van ser les últimes ciutats que van gaudir de l'exquisida dreta del jugador i les primeres on la seva feina com a relacions públiques i conqueridor de nous mercats es va imposar.

La jugada no li va sortir pas malament. El 2014, el seu primer any sense trepitjar gespa, Beckham va tenir uns ingressos per imatge i disseny de col·leccions d'uns 70 milions d'euros. El mateix any, Messi, amb tots els seus gols, pilotes d'or i triplets, no va superar la barrera dels 50 milions d'euros.

L'exfutbolista s'entreté i genera part dels seus ingressos amb els dissenys que prepara per a les seves col·leccions per marques com la mateixa H&M o la firma anglesa de roba de primera qualitat Belstaff. Però el que realment interessa a les companyies és comptar amb la imatge de Beckham vestint els seus models. En l'última dècada l'hem vist lluir els calçotets d'Armani Underwear, roba de Calvin Klein, dissenys esportius d'Adidas i, no cal dir-ho, les seves creacions per H&M i Belstaff.

Fora del món de la moda, marques com Samsung, Gillette, Pepsi i, fins i tot el gegant de les begudes alcohòliques Diageo s'han beneficiat de la influència de Beckham per impulsar els seus negocis.

Un tàndem imparable
Per si la imatge de Beckham no fos prou potent per si mateixa, el seu matrimoni amb Victoria Adams. L'ex Spice Girl ha abandonat la seva vida com a estrella del pop adolescent i ara és una figura del món de la moda –com no. Un binomi irresistible.