73 marques de moda, calçat i complements s'instal·laran des d'avui i fins dissabte a 35 botigues efímeres situades al barri industrial del Rec d'Igualada que durant aquests dies es converteix en una cita obligada per aquells que volen aconseguir gangues i suculents descomptes de fins al 80%. De la desena de marques que s'incorporen per primera vegada a aquesta edició, la co-organitzadora de Rec.0 Experimental Stores Cristina Domènech, destaca especialment Adidas: "Ha apostat per participar al Rec amb una pop up store que és tota una novetat a Espanya".
Pretty Ballerinas, Hakei, Mascaró, Gas Monkey Garage, Redskins o Grifone, són altres de les noves marques que s'afegeixen a d'altres com Desigual, Mango, Levi's o Pepe Jeans, ja veteranes en aquest esdeveniment, per vendre els seus estocs i sorprendre els visitants amb la transformació dels espais industrials. "L'objectiu és, com a mínim, igualar l'edició passada amb el mateix nombre de visitants", assegura Domènech. Gairebé 100.000 persones hi van passar el passat mes de novembre i s'hi van vendre unes 170.000 peces de roba. El 70 per cent dels visitants eren de fora de la comarca que s'ha acosten a la capital de l'Anoia atrets per aquest particular esdeveniment que, dos cops l'any, transforma diferents espais industrials en desús en la concentració més gran de botigues efímeres d'Europa.
Presència de marques igualadines
Com en altres edicions, el tèxtil igualadí té una nodrida representació amb marques com David Valls, Buff, Micu Micu o Punto Blanco. Algunes, com Sita Murt, han estat fidels al Rec des dels inicis i es mostres satisfetes amb les vendes que es fan durant aquests dies. "Són quatre dies durant els quals veiem a la gent de fora d'Igualada gaudir de la ciutat i d'una manera diferent de comprar. Outlets n'hi ha molts, però l'ambient i el barri del Rec fan molt singular i especial al RecStores", afirma Toni Palmés, general manager de Sita Murt. Precisament dissabte vinent l'equip de RecStores recordarà la dissenyadora igualadina, morta l'any passat, amb un petit homenatge. "La relació va ser molt estreta, s'estimava molt la ciutat i no va dubtar en participar en aquesta iniciativa des del primer moment", recorda Palmés.
A banda de les marques anoienques, al Rec.011 també hi tenen cabuda noms reconeguts de la moda catalanacom Josep Abril, Míriam Ponsa o Txell Miras així com dissenyadors emergents que compartiran un mateix espai amb petites pop up stores. "Estem buscant a gent que faci coses noves, que tinguin un petit stock per vendre i oferir a la gent un producte completament diferent", explica Domènech.
Un trampolí per a dissenyadors emergents
Aquest és el cas de Dütch Delight BCN, una marca igualadina creada fa tres anys per dos amics que van començar estampant samarretes al garatge de casa seva i ara, gràcies als seus esforços i a Internet, venen a tot el món. Ja fa tres edicions que són presents al Rec i a la seva botiga efímera es poden trobar samarretes, pantalons, jaquetes, gorres i accessoris fets 100% a Catalunya amb descomptes que van del 40 al 80 per cent depenent del producte. "El Rec és un petit trampolí que t'ajuda a fer difusió de la teva marca, conèixer millor el teus clients i gaudir alhora del prestigi d'estar amb altres grans marques", apunta el dissenyador i creador de Dütch Delight BCN, Toni Argelik.
La Rec Pop Up Dayés un altre bon exemple d'aquestaaposta per nous talents. Rita Row o Andrea Ayala són alguns dels noms que passaran per aquesta botiga, la més efímera del festival, on cada dia s'instal·larà un dissenyador diferent.
Ampliació de l'aposta gastronòmica i l'street food
Però el Rec.011 és quelcom més que moda, és també gastronomia i música. Enguany s'ha volgut consolidar l'oferta de menjar al carrer ja present a l'anterior edició amb 25 food trucks repartides per tot el circuit que ofereixen propostes per a tots els gustos amb productes Km 0 i de proximitat. "Hem apostat per aquesta fórmula en altres espais i altres patis industrials, a més la gent pot gaudir d'una variada oferta gastronòmica al centre de la ciutat que està a un minut caminant del Rec", explica Cristina Domènech. L'impuls per l'street food es complementa amb concerts i una programació musical amb més de 20 formacions, entre les quals destaquen Beth o Root Diamoons.
Un esdeveniment pioner en el sector del retail
Durant els seus sis anys de vida el Rec Stores s'ha consolidat com un certamen pioner i de referència en el sector del retail amb un impacte econòmic que no només beneficia les marques participants, sinó tota la ciutat gràcies en bona part a la iniciativa Slow Shopping, una ruta que promou la visita a comerços fora del recinte del Rec. "Només l'organització ja dóna feina a més de quaranta persones i en total, si sumem els treballadors que contracta cada marca, el nombre de personal contractat ascendirà enguany a un mínim de 200 persones", afegeix la co-fundadora de Rec.0 Experimental Stores.
Segons un estudi de la Diputació de Barcelona, fet amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Igualada durant les edicions vuitena i novena, l'impacte directe del Rec Experimental Stores a Igualada va ser de més de 4 milions d'euros i l'indirecte, relacionat amb l'hostaleria, places d'ocupació hotelera i comerços de la resta de la ciutat, va ser de més de 2 milions d'euros. Un total de més de 6 milions d'euros als quals s'han d'afegir el nombre de treballadors i proveïdors de la ciutat o de la comarca de l'Anoia contractats per aquest esdeveniment.
Botigues efímeres que revolucionen tota una ciutat
El Rec.011 dóna el tret de sortida a Igualada amb la presència d'una setantena de marques i una atractiva oferta gastronòmica que atrau milers de visitants i deixa més de sis milions d'euros a la ciutat
03
de Juny
de
2015