Derek Jeter, el cap de premsa extraoficial dels esportistes d'elit
Amb el llançament de The Players Tribune, la llegenda del beisbol ha creat el mitjà esportiu que més exclusives acumula
Derek què? Per aquestes contrades el beisbol no és un esport majoritari, però Jeter és tota una estrella global i un mite a una institució tan gran com els New York Yankees. Cinc cops guanyador de les Sèries Mundials, cinc cops escollit millor jugador defensiu de la lliga i un dels poquíssims membres del club de jugadors amb més de 3.000 pilotes batejades durant la seva carrera; Jeter es va retirar el 2014 amb una idea en ment: entrar al món de la comunicació.
Un projecte fora de tota lògica en plena crisi de la premsa, però convincent des de la perspectiva d'una llegenda respectada al món de l'esport. Com tants altres esportistes d'elit, Jeter va viure durant els seus últims anys de carrera la creixent desconfiança dels equips de comunicació dels clubs i dels jugadors vers els mitjans de comunicació tradicionals. Aquí és precisament on va veure un nínxol de mercat. The Players Tribune va néixer el 2014 amb la intenció de donar als esportistes un espai on expressar-se amb comoditat, confiant en la direcció de Jeter, un dels seus.
Exclusives del món esportiu
La filosofia d'aquest mitjà és simple: donar als esportistes una plataforma on parlar en primera persona, amb una mínima intervenció dels periodistes i amb la supervisió d'algú a qui respecten, com el mateix Jeter. I la resposta ha estat immediata. The Players Tribune va ser el mitjà on Kevin Durant va anunciar el seu fitxatge pels Golden State Warriors, on el jugador dels Bucks Jabari Parker va iniciar el debat sobre l'ús d'armes a la ciutat de Chicago, on Kobe Bryant va exposar els motius de la seva retirada i on un jugador d'hoquei explica els abusos que va patir durant la seva infància per part del seu pare. En només dos anys, el mitjà ha comptat amb la participació de més de 1.000 esportistes professionals, sumant més i més històries d'impacte fins a convertir-se en el digital esportiu amb més exclusives del moment.
Els resultats no s'han fet esperar: el portal rep més de tres milions de visites al mes i només un any després del seu llançament ja havia tancat una ronda de finançament de més de 18 milions de dòlars, amb inversors amb tant de renom al món de l'esport com el mateix Kobe Bryant.
Gràcies al seu nou posicionament com a magnat dels mitjans, Jeter és un habitual de tertúlies empresarials com les organitzades per Forbes, on relata la trajectòria de The Players Tribune. El següent pas pel mitjà passa per ser un simple altaveu dels esportistes a generar tot tipus de contingut a través de patrocinis, com els signats amb Samsung i Budweiser.