El negoci del Nadal

Repassem com treballen aquests dies empreses catalanes de figures o espelmes, les quals desenvolupen en aquest període festiu una part molt important de la seva activitat

L'empresa Caganer.com de Torroella de Montgrí ha tret més d'una quarantena de novetats per aquest Nadal. A la imatge, les noves figuretes aquest 4 de novembre del 2015 (Horitzontal)
L'empresa Caganer.com de Torroella de Montgrí ha tret més d'una quarantena de novetats per aquest Nadal. A la imatge, les noves figuretes aquest 4 de novembre del 2015 (Horitzontal)
Redacció VIA Empresa
25 de Desembre de 2015
El Nadal també és negoci. A Terrassa, la firma Jamones Cerezo registra el 20% de la seva facturació només durant el Nadal, no en va els seus productes formen part de molts dels lots de Nadal que empreses d'arreu del país regalen a empleats, col·laboradors i coneguts. També la gironina Ceres Roura treballa de valent aquests després d'haver dissenyat la campanya de Nadal amb mesos d'antelació.

Aquests són només exemples de la importància que el Nadal esdevé per determinats sectors de l'economia, tal com s'analitza en els següents reportatges. 

1. El 'panettone' català
El flequer Miquel Saborit converteix el forn del seu avi en dues noves marques de pa, pastes i càtering per obrir noves oportunitats en el sector i promocionar a Catalunya el dolç italià.

2. Jamones Cerezo, el pernil del lot de Nadal
La companyia nascuda el 1964 a Terrassa, especialitzada en l'elaboració i comercialització de pernils, treballa aquests dies la producció de lots de Nadal que representen el 20% de la facturació.

3. El caganer, el nou 'souvenir' català

El producte de l'empresa familiar de Torroella de Montgrí, que ha conquerit el mercat d'Europa i el Japó a través de la venda online, exporta pràcticament la meitat dels seus productes als Estats Units.

4. Ceres Roura, una empresa amb llum pròpia 

Un capellà, avantpassat dels actuals gerents, va fundar aquesta empresa centenària, firma gironina especialitzada en la producció d'espelmes que ha exportat més de 300.000 unitats del seu producte per la campanya nadalenca. 

5. El Nadal excita els compradors
Un estudi d'Esade afirma que els descomptes nadalencs animen els consumidors, desestacionalitzen les seves compres i els allibera de la por a gastar d'anys anteriors.

6. Casa Graupera: neules centenàries arreu del món 
L'empresària Teresa Graupera lidera la quarta generació d'una empresa familiar de Mataró, autors de la primera neula farcida de torró de Xixona que es va fer a l'Estat espanyol.

7. Un negoci que juga amb la sort 
La Bruixa d'Or, l'administració de loteria que més ven a l'Estat espanyol, s'ha convertit en un referent empresarial per la seva aposta constant per la innovació.