Per aprofitar matèries primeres consolidades, per diferenciar-se de la resta o per ampliar el seu mercat. Són les raons que donen a VIAempresa els fabricants dels productes més innovadors de l'edició d'Alimentària que s'ha inaugurat aquest dilluns a Fira de Barcelona. Productes diferents que es donen a conèixer aquests dies per veure i comprovar en directe si el risc de la innovació pot portar l'aventura cap a l'èxit.
Transformar en snack un producte arrelat a la gastronomia és el que s'ha proposat la marca Casual Fruit, de Barcelona però amb fàbrica a Badajoz. El seu snack de gaspatxo cruixent és la seva aposta. "Són productes molt coneguts al mercat que ara hem transformat d'un estat líquid a un altre sòlid", explica una de les sòcies de la marca, Roselyne Chane (@Roselyne_bcn), qui assegura que tenen garantida la seva rendibilitat. "Estem segurs, perquè els petits sempre hem d'anar buscant alguna cosa que no pugui proposar una marca gran. És la nostra forma de diferenciar-nos d'ells", declara Chane.
Aprofitar les matèries primeres
Una altra de les novetats arriba de la mà de Nutrexpa, un gran del sector alimentari. La marca de xocolata Nocilla presenta la seva primera versió amb ametlles. Javier Coromina, director de comunicació de Nutrexpa, explica que el reconeixement de l'ametlla com "el primer ingredient bàsic de tota la rebosteria d'aquest país (des de panellets a torrons) va impulsar-los a presentar aquesta versió. "Nocilla és un producte reconegut amb una notorietat fantàstica, però si ho penses, a Espanya tots els nostres dolços són d'ametlles. Havia d'haver-hi un producte com aquest", destaca Coromina. La nova crema de cacau es presenta per primer cop a Alimentària i, segons asseguren, les primeres impressions estan a l'altura de la bona acollida de la reconeguda marca.
Altres propostes que fan de la R D i ensenya en aquest saló de l'alimentació són la melmelada de bacó, el iogurt mediterrani amb oli d'oliva o el cafè en borsa. En el camp de les begudes, destaca la primera cervesa amb aigua de mar o el primer cava fumat del món, elaborat pel celler Rimarts Cava, de Sant Sadurní d'Anoia.
Rosae és el nom d'aquest vi innovador que busca el maridatge amb productes a la brasa, arrossos i fumats. Una aposta arriscada i original que arriba de la mà d'un celler petit i alhora novell al saló Alimentària. Tal com explica Ricard Martínez, responsable del celler, el gust per la innovació és la clau. "Aquest producte ens permet arribar-hi a un tipus de client diferent, el qual té inquietuds més gastronòmiques", matisa. "Aquest no és un producte per guanyar-hi diners sinó per donar-nos prestigi; el producte al final parla sol", reconeix Martínez.
Més consumidors, més mercat
Ampliar mercat i arribar a més potencials consumidors és el que intenta la distribuïdora Eva Group, que presenta a Alimentària la primera pizza congelada amb forma de gelat. Un snack que ja es comercialitza a Itàlia per una empresa especialitzada a produir pizzes fresques i que, a l'Estat espanyol, ho distribueix aquesta empresa de Lecumberri (Navarra). El seu director comercial, Carlos Briones, destaca que l'objectiu és conquerir els consumidors "d'entre 5 i 25 anys". Segons assenyala, consideren que el producte "pot ser molt interessant per aquest tipus de públic més infantil i juvenil", ja que el gelat té un disseny força infantil amb icones animades i dibuixos.
I si arribar a més públics és una raó per innovar, sorprendre n'és una altra. És per la qual ha optat la marca Drive Gum, que llança uns nous xiclets de menta amb cafeïna, especialment recomanats per conductors. El CEO i co-fundador de l'empresa italiana, Nazareno Mario Ciccarello, afirma que estudis científics recents (alguns en fase de prova) avalen que el seu producte permet "mantenir-se despert i amb més energia perquè mastegar disminueix la somnolència". El nou xiclet, no recomanat per nens ni dones embarassades, ajuda a millorar la concentració, per la qual cosa pot ser més interessant per conductors o estudiants.
Els productes més innovadors d'Alimentària
Xiclets de menta amb cafeïna o snacks de gaspatxo, entre les novetats per sorprendre el consumidor i diferenciar-se de la competència
31
de Març
de
2014
Act.
31
de Març
de
2014