• Afterwork
  • Facebook millora els seus resultats un 138%

Facebook millora els seus resultats un 138%

La xarxa social de Mark Zuckerberg guanya 791 milions de dòlars gràcies al nou negoci de publicitat al mòbil

Mark Zuckerberg té una altra raó per somriure
Mark Zuckerberg té una altra raó per somriure
EFE
24 de Juliol de 2014
Act. 24 de Juliol de 2014
Mark Zuckerberg té una altra raó per somriure. Facebook ha anunciat els seus resultats entre abril i juny, de 791 milions de dòlars nets de beneficis, el que suposa més del doble, un 138% més.

Aquestes dades superen les expectatives dels analistes, ja que durant el segon trimestre la famosa xarxa social ha ingressat 2.910 milions de dòlars, un increment interanual del 60,5%.

La publicitat al mòbil, un gran negoci
Aquests grans resultats es deuen en gran mesura al creixement continuat del seu negoci de publicitat en l'aplicació per a mòbils. L'empresa nord-americana ha vist com dels 2.676 milions de dòlars que ha ingressat entre abril i juny en concepte de publicitat, un 62% ha correspost a ingressos derivats de la publicitat en el mòbil, molt per sobre del 41% que aquest negoci va aportar en el mateix període de 2013.

Tal és el ritme de creixement de la publicitat en mòbil per Facebook, que la primera xarxa social del món en nombre d'usuaris comença a suposar una amenaça per a l'indiscutible gegant de la publicitat a internet, Google.

La companyia especialitzada en estudis de mercat eMarketer preveu que Facebook podria acabar l'any controlant un 18,4% del total de la publicitat que es genera en aplicacions per a mòbils, enfront del 9% de quota de mercat que posseïa en 2012.

En paral·lel, Google podria veure com la seva porció en aquest mercat baixa fins al 40% enfront del 50% que controlava l'any 2012.

Creació d'una nova plataforma
Per treure el profit més gran d'aquesta tendència, l'empresa nord-americana va presentar a l'abril Facebook Audience Network, una xarxa pròpia de publicitat per al mòbil la missió del qual és posar en contacte de la manera més eficient possibles plataformes d'exposició, principalment aplicacions per a mòbil, amb anunciants.

La plataforma, que competeix de tu a tu amb AdMob de Google, se serveix del colossal volum de dades sobre els usuaris del que disposa la xarxa social per ajudar als anunciants a decidir cap a qui han de dirigir els seus esforços publicitaris per aconseguir el màxim efecte d'acord amb els gustos i prioritats dels internautes.

Millora a la borsa
Des que Facebook va debutar en borsa fa dos anys, l'empresa amb seu en Menlo Park (Califòrnia) s'ha guanyat la confiança dels inversors, que la veuen com una aposta de garantia per afrontar els reptes que suposa traslladar el negoci d'internet als dispositius mòbils.

Durant els últims dotze mesos, les accions de Facebook s'han disparat un 170%, la qual cosa les situa com les més rendibles de l'índex Standard & Poor's 500.

Constant creixement social
Entre abril i juny, Facebook ha tingut una mitjana d'usuaris actius diaris de 829 milions de persones a tot el món, un 19% més pel que fa al mateix període de 2013. D'aquests, 654 milions van ser usuaris actius en plataformes mòbils, la qual cosa representa un augment del 39% en relació amb el segon trimestre de 2013.

Per regions, la major part dels ingressos de Facebook provenen dels Estats Units i del Canadà, on la companyia ha ingressat durant els últims tres mesos 1.308 milions de dòlars, seguits del mercat europeu, amb 824 milions de dòlars, i l'asiàtic, amb 431 milions més.