09
de Novembre
de
2014
Act.
10
de Novembre
de
2014
Fnac Espanya està potenciant el seu canal de venda per Internet per poder competir amb operadors globals com Amazon o Rakuten, segons ha explicat el director general de la companyia a l'Estat, MarcosRuão, que aposta per una estratègia "omnicanal".
Per a això, la cadena francesa ja permet realitzar compres a través del mòbil i els clients poden recollir l'encàrrec en una botiga Fnac o rebre'l en la direcció indicada. El web de Fnac disposa de més d'un milió de productes, que el client també pot comprar a la botiga, encara que, si en aquell moment no està disponible a l'establiment, el pot rebre el mateix dia o 24 hores després.
Ruão explica que l'"estratègia omnicanal" és tan important per a Fnac perquè permet a la multinacional francesa donar un servei que altres operadors no tenen, al poder comprar al web i, per exemple, recollir el producte a la botiga en qualsevol moment.
Segons Ruão, Fnac Espanya, a més de les seves noves àrees de negoci, té diverses palanques de creixement, com l'omnicanal i els nous formats de botigues creades per la cadena, les botigues de proximitat, que tindran entre 300 i 1.000 metres quadrats, i les botigues denominades travel, d'entre 60 i 150 metres quadrats, que s'ubicaran a les estacions de trens i aeroports.
Fnac Espanya té ara 24 botigues, amb una superfície superior a 2.000 metres quadrats cada una i algunes, amb més de 3.000 metres quadrats, com la del Triangle a Barcelona.
Botiga de proximitat
Per a la seva expansió al nostre país i per poder ser present en ciutats més petites, Fnac ha dissenyat l'anomenada botiga de "proximitat", la primera de les quals s'inaugurarà el mes de desembre vinent a Valladolid, amb una inversió aproximada d'un milió d'euros, uns 400 metres quadrats de superfície i més de 20 treballadors. Segons Marcos Ruão, aquesta botigua "té una gran importància" atès que és la primera del nou concepte de proximitat i, si va bé, la cadena utilitzarà aquest format per créixer a Espanya.
Catalunya serà una de les zones on l'Fnac podria obrir algun d'aquests nous establiments i Ruão recorda que Barcelona, amb cinc establiments i on no ha descartat obrir-ne més, és la ciutat d'Espanya on la multinacional francesa factura més, gairebé el 30 % del total.
Sobre les botigues Travel, la inversió necessària és "molt més elevada" perquè la seva ubicació als aeroports o estacions de trens fa que el lloguer sigui molt car i han d'estar molt ben ubicades en el "camí natural" entre les sortides i les arribades dels passatgers. De moment, a Espanya, només hi ha una botiga en format travel a l'estació de tren de València, on hi ha una Fnac d'uns 120 metres quadrats.
Sobre la recuperació del consum a Espanya, Ruão ha dit que confien en què les vendes al novembre i desembre "vagin bé", malgrat que no existeixin "bases sòlides" per dir-ho, ja que l'últim trimestre del 2013 va ser bo, però des de febrer i fins a l'estiu les vendes al sector de la cultura i la tecnologia van caure més del 5%
Per a això, la cadena francesa ja permet realitzar compres a través del mòbil i els clients poden recollir l'encàrrec en una botiga Fnac o rebre'l en la direcció indicada. El web de Fnac disposa de més d'un milió de productes, que el client també pot comprar a la botiga, encara que, si en aquell moment no està disponible a l'establiment, el pot rebre el mateix dia o 24 hores després.
Ruão explica que l'"estratègia omnicanal" és tan important per a Fnac perquè permet a la multinacional francesa donar un servei que altres operadors no tenen, al poder comprar al web i, per exemple, recollir el producte a la botiga en qualsevol moment.
Segons Ruão, Fnac Espanya, a més de les seves noves àrees de negoci, té diverses palanques de creixement, com l'omnicanal i els nous formats de botigues creades per la cadena, les botigues de proximitat, que tindran entre 300 i 1.000 metres quadrats, i les botigues denominades travel, d'entre 60 i 150 metres quadrats, que s'ubicaran a les estacions de trens i aeroports.
Fnac Espanya té ara 24 botigues, amb una superfície superior a 2.000 metres quadrats cada una i algunes, amb més de 3.000 metres quadrats, com la del Triangle a Barcelona.
Botiga de proximitat
Per a la seva expansió al nostre país i per poder ser present en ciutats més petites, Fnac ha dissenyat l'anomenada botiga de "proximitat", la primera de les quals s'inaugurarà el mes de desembre vinent a Valladolid, amb una inversió aproximada d'un milió d'euros, uns 400 metres quadrats de superfície i més de 20 treballadors. Segons Marcos Ruão, aquesta botigua "té una gran importància" atès que és la primera del nou concepte de proximitat i, si va bé, la cadena utilitzarà aquest format per créixer a Espanya.
Catalunya serà una de les zones on l'Fnac podria obrir algun d'aquests nous establiments i Ruão recorda que Barcelona, amb cinc establiments i on no ha descartat obrir-ne més, és la ciutat d'Espanya on la multinacional francesa factura més, gairebé el 30 % del total.
Sobre les botigues Travel, la inversió necessària és "molt més elevada" perquè la seva ubicació als aeroports o estacions de trens fa que el lloguer sigui molt car i han d'estar molt ben ubicades en el "camí natural" entre les sortides i les arribades dels passatgers. De moment, a Espanya, només hi ha una botiga en format travel a l'estació de tren de València, on hi ha una Fnac d'uns 120 metres quadrats.
Sobre la recuperació del consum a Espanya, Ruão ha dit que confien en què les vendes al novembre i desembre "vagin bé", malgrat que no existeixin "bases sòlides" per dir-ho, ja que l'últim trimestre del 2013 va ser bo, però des de febrer i fins a l'estiu les vendes al sector de la cultura i la tecnologia van caure més del 5%