10
de Juny
de
2014
Act.
10
de Juny
de
2014
El Ministeri de Foment ha aclarit aquest dimarts que el usuaris de plataformes com Blablacar o Uber que es posin d'acord entre si per realitzar algun tipus de servei de transport en l'àmbit privat no necessiten d'una autorització i per tant no seran multats.
En declaracions als mitjans, el director general de transport terrestre del Ministeri de Foment, Joaquim Del Moral, ha matisat que es realitzaran comprovacions per dilucidar que les empreses que estiguin donant un serveipúblic amb caràcter professional, on hi hagi "una activitateconòmica, una remuneració per la prestació d'aquests serveis, i també una activitat empresarial ", posseeixen tots els permisos per exercir el servei.
En aquesta línia, el director general ha afirmat que "si es determina que es tracta d'un servei en l'àmbit privat", plataformes com Blablacar o Uber estarien "complint amb la legislació vigent".
"Si el que comprovem és que s'està realitzant una activitatprofessional sense tenir autorització necessària per a això, s'actuarà en conseqüència com amb qualsevol tipus de servei", ha concretat. Igualment, i respecte a les intermediacions en el servei, Del Moral ha afegit que "la intermediació també està regulada", pel que ha de complir de la mateixa manera amb la normativa vigent.
El cas Blablacar
La Plataforma per compartir cotxe Blablacar ha recordat que els seus usuaris "només comparteixen despeses de viatge" i que, ni els seus usuaris ni la pròpia plataforma "es dediquen al transport de viatgers per compte d'altri".
La companyia ha "tranquil·litzat" als usuaris indicant que les sancions de fins a 600 euros anunciades pel Ministeri de Foment "no es poden aplicar" ni a la pàgina ni als seus usuaris, ja que cap d'ells "contracta serveis de transportistes no autoritzats".
De fet, els responsables de Blablacar han definit la plataforma com una "xarxasocial que connecta persones particulars que viatgen cap a un mateix lloc" per permetre que comparteixin "únicament les despeses del viatge" sense que hi hagi cap tipus d'ànim de lucre.
A més, ha recordat que el 2011 va signar un acord de col·laboració amb el Ministeri d'Indústria, Telecomunicació, i Comerç amb la finalitat de "fomentar les bonespràctiques del cotxecompartit" i, així, "contribuir a la reducció d'emissions de CO2 i la eficiència energètica ".
En declaracions als mitjans, el director general de transport terrestre del Ministeri de Foment, Joaquim Del Moral, ha matisat que es realitzaran comprovacions per dilucidar que les empreses que estiguin donant un serveipúblic amb caràcter professional, on hi hagi "una activitateconòmica, una remuneració per la prestació d'aquests serveis, i també una activitat empresarial ", posseeixen tots els permisos per exercir el servei.
En aquesta línia, el director general ha afirmat que "si es determina que es tracta d'un servei en l'àmbit privat", plataformes com Blablacar o Uber estarien "complint amb la legislació vigent".
"Si el que comprovem és que s'està realitzant una activitatprofessional sense tenir autorització necessària per a això, s'actuarà en conseqüència com amb qualsevol tipus de servei", ha concretat. Igualment, i respecte a les intermediacions en el servei, Del Moral ha afegit que "la intermediació també està regulada", pel que ha de complir de la mateixa manera amb la normativa vigent.
El cas Blablacar
La Plataforma per compartir cotxe Blablacar ha recordat que els seus usuaris "només comparteixen despeses de viatge" i que, ni els seus usuaris ni la pròpia plataforma "es dediquen al transport de viatgers per compte d'altri".
La companyia ha "tranquil·litzat" als usuaris indicant que les sancions de fins a 600 euros anunciades pel Ministeri de Foment "no es poden aplicar" ni a la pàgina ni als seus usuaris, ja que cap d'ells "contracta serveis de transportistes no autoritzats".
De fet, els responsables de Blablacar han definit la plataforma com una "xarxasocial que connecta persones particulars que viatgen cap a un mateix lloc" per permetre que comparteixin "únicament les despeses del viatge" sense que hi hagi cap tipus d'ànim de lucre.
A més, ha recordat que el 2011 va signar un acord de col·laboració amb el Ministeri d'Indústria, Telecomunicació, i Comerç amb la finalitat de "fomentar les bonespràctiques del cotxecompartit" i, així, "contribuir a la reducció d'emissions de CO2 i la eficiència energètica ".