Una consumidora mira joguines al prestatge d'una botiga durant el Nadal | ACN

Afterwork

Joguines 'made in' Catalunya

Des dels tradicionals puzles fins als més recents cofres experiència, el costum de regalar per Reis és també un impuls econòmic per algunes empreses que fan el seu particular agost els primers dies de l'any

Després dels dies de festa, els consumidors continuen visitant les botigues per escollir els regals de la festa de Reis, una tradició que dinamitza el comerç durant els primers dies del nou any i que afecta les xifres de negoci d'empreses i indústries. Des dels emprenedors que ara comencen el seu camí empresarial com Paper Lover fins a les firmes ja consolidades com IMC Toys, el regal és també una excusa de negoci.

1. Píndoles per ser feliç
Les farmacioles i pots de llaminadures de l'empresa familiar Happy Pills inicien l'expansió internacional per endolcir els problemes quotidians i fer front a les còpies del negoci que s'han estès arreu del món.

2. Lastpresent, l'app catalana per no fallar amb els regals
L'aplicació mòbil creada per dos empresaris catalans funciona com a gestor particular de compres i que incorpora l'opció d'emmagatzematge de fotografies de tots els regals rebuts.

3. Els teus records a mida 10×10
Amb 26 anys, Guillermina Rosés ha creat Paper Lover, una 'app' gratuïta per imprimir les fotos d'Instagram. Aquesta és la crònica d'una jove extraordinària.

4. "Una joguina exitosa pot pagar 15 fracassos"
IMC Toys, empresa de joguines de Terrassa, té una destacada presència internacional gràcies a l'aposta pel creixement exterior i la innovació que li permet distribuir productes Disney per tot Europa.

5. Educa Borràs: un exitós puzle empresarial
La firma catalana s'ha situat entre les principals empreses vinculades amb els jocs educatius a base de sumar forces i productes.

6. Wonderbox, la caixa dels somnis
La companyia francesa de cofres d'experiència assoleix el lideratge del sector a Espanya amb 800.000 unitats venudes el 2014. 

7. Eurekakids, invertir en els més petits
La cadena gironina de joguines educatives enfronta la campanya de Nadal amb més de 160 establiments i l'objectiu de tancar l'any amb 45 milions d'euros en vendes.