• Afterwork
  • La fortuna de bressol de les bessones Olsen

La fortuna de bressol de les bessones Olsen

Les germanes més famoses de la televisió han redirigit amb èxit la seva carrera professional cap al món de la moda

Les germanes Olsen són famoses des de la seva aparició a la sèria 'Padres forzosos'
Les germanes Olsen són famoses des de la seva aparició a la sèria 'Padres forzosos'
Victor Solvas
21 d'Octubre de 2016

A finals dels '80, les sitcoms nord-americanes dominaven el panorama televisiu i una de les més exitoses va serPadres Forzosos. A banda de les previsibles històries familiars del pare solter Danny Tanner i companyia, un dels grans atractius de la sèrie era l'aparició de la petita Michelle Tanner, un nadó durant els primers capítols del programa que els espectadors van anar estimant pel simple fet de seguir el seu creixement pràcticament cada dia.

El personatge presentava una curiositat, i és que en un sol capítol podia ser tant dretà com esquerrà i, de cop, canviar lleugerament el seu aspecte físic. Uns canvis perceptibles per la major part de l'audiència i que s'explicaven pel fet que, en realitat, hi havia dues Michelle Tanner. Les germanes Mary-Kate i Ashley Olsen van començar la seva història d'èxit a la televisió, cobrant des dels nou mesos de vida 2.500 dòlars per capítol que, abans del final de la sèrie, es van convertir en 25.000 dòlars.

Durant els seus anys d'infància i adolescència, les bessones van crear una marca conjunta de la qual, fins al moment, no s'han separat. L'una no s'entén sense l'altra, fins al punt que pel gran públic s'han diluït les fronteres entre totes dues. El poder de marca de les Germanes Olsen les va permetre superar sense dificultats una carrera interpretativa més aviat pobra. De fet, no importava si el producte a vendre era una pel·lícula, un videojoc, una colònia o unes joguines. El simple fet de tenir el binomi Mary-Kate/Ashley era una poderosa força de vendes que garantia l'èxit.




Ja en l'edat adulta, les Olsen han trobat un sentit i un enfocament a la seva marca gràcies al món de la moda. Amb només 29 anys, les bessones són considerades unes de les grans magnats del sector als Estats Units gràcies a les vendes milionàries de les seves quatre firmes: The Row, Elisabeth&James, Olsenboye i Stylemint, sent la primera la principal font d'ingressos amb una facturació anual que supera els 1.000 milions de dòlars.

L'entrada de les Olsen al món de la moda no ha estat un capritx. De fet, Ashley ha passat per tots els processos formatius i professionals necessaris per acabar sent una empresària del sector, fins al punt de treballar com a becària del dissenyador Zac Posen.

Com sol ser habitual en aquests casos, les Olsen han comptat amb la inestimable ajuda de l'star-system americà per posicionar-se i fer pujar les vendes dels seus productes. Icones com Christina Ricci, Carey Mulligan o la mateixa Michelle Obama han lluït els dissenys de les bessones en actes i aparicions televisades a tot el país.




Tot i algunes pedres a les sabates –com la denúncia per impagament d'un dels becaris d'una de les seves empreses- les Olsen porten més d'una dècada entre les empresàries de la moda més influents i exitoses dels Estats Units. Ara, el seu imperi mou més de 1.000 milions de dòlars a l'any. Un botí que va començar quan tot just estrenaven el bressol.