• Afterwork
  • Les 11 claus per tenir una empresa feliç

Les 11 claus per tenir una empresa feliç

David Tomás, fundador de Cyberclick, una de les empreses distingides amb el Great Place to Work; explica el camí per reinventar-se i gaudir de la feina en el seu primer llibre

La felicitat a l'empresa no és una quimera
La felicitat a l'empresa no és una quimera
Pau Garcia Fuster
06 de Novembre de 2015
Act. 24 de Maig de 2017

David Tomás va fundar el 1999 l'empresa Cyberclick. Des d'aleshores ha tingut temps per experimentar amb la gestió de l'equip fins a situar la companyia al capdavant dels guardons Great Place to Work. Amb aquesta distinció sota el braç, ningú millor que ell per ensenyar les primeres passes que poden convertir l'empresa en un lloc feliç. Això és el que fa a La empresa más feliz del mundo (Empresa Activa, Ediciones Urano, 2015).

En poc més de 150 pàgines, David Tomás dóna les claus de la felicitat a l'empresa a través de la història de dues llibreries: la Capitán Flint i la John Silver. El protagonista de la història hereta del seu pare els dos negocis, que es troben en una situació econòmica delicada. A través d'una bona gestió d'equip, l'hereu aconsegueix augmentar la motivació dels treballadors; una condició indispensable per fer créixer la seva productivitat i, per tant, el compte de resultats.

Escoltar les persones i definir els valors
Una de les lliçons que ens deixa la història d'aquestes dues llibreries és que en qualsevol empresa és vital escoltar els treballadors. Saber què pensen, com es troben, què els agrada i què no de la seva feina. David Tomás defensa que només amb petits gestos com aquests, que no costen diners a la companyia, es poden detectar petits problemes que posen pals a les rodes al seu funcionament per tal de solucionar-los.

A més a més, Tomás també proclama la necessitat de trobar el lloc més adient per cadascú dins de l'organització. És a dir, aprofitar al màxim les diferents capacitats de cadascú per tal d'explotar-les i, alhora, facilitar que els treballadors se sentin realitzats. Un simple intercanvi de rols pot suposar un estímul en el benestar dels treballadors i la seva predisposició a entregar-se amb passió a la feina.

Una altra de les grans lliçons del llibre és la importància de definir els valors de l'empresa. Per David Tomás la presa de decisions serà molt més senzilla si tothom té clars els valors que s'han consensuat entre tots.

Les 11 claus de la felicitat

1 Para i decideix ser feliç
2 Cuida la teva energia
3 Simplifica
4 Fes el que saps fer millor
5 Aprèn cada dia
6 Estima el per què de la teva empresa
7 Aprèn a dir que no
8 Confia
9 Millora la societat
10 Alinea els teus valors amb els de l'empresa
11 L'empresa feliç és dins teu

 

 

 

Autor: David Tomás
Editorial: Ediciones Urano
Any de publicació: 2015
Tema: Laboral

Més informació 
 


Ets subscriptor de VIAempresa? Entra, participa al sorteig que fem cada setmana i emporta't aquest llibre signat per l'autor.