• Afterwork
  • Les empreses espanyoles posen els ulls a Mèxic

Les empreses espanyoles posen els ulls a Mèxic

El Banc Sabadell impulsa un programa perquè 800 companyies hi inverteixin i reforcin els seus negocis

Mèxic, entrada a EUA
Mèxic, entrada a EUA
Redacció
07 d'Octubre de 2014
Act. 07 d'Octubre de 2014
El mercat llatinoamericà és cada vegada més atractiu per a les empreses espanyoles. Per això, el Banc Sabadell ha impulsat un programa perquè 800 companyies centrin la seva inversió i els seus negocis a Mèxic.

La iniciativa "Exportar per Créixer" ha organitzat una sèrie de taules rodones i conferències d'experts que debatran sobre inversió, mercat i entorn jurídic de Mèxic. Aquests actes se celebraran a Madrid, Barcelona, Bilbao, València, Valladolid, Saragossa, Oviedo i Sevilla en els pròxims 10 dies.

La primera jornada ha estat inaugurada per una xerrada de l'ambaixadora de Mèxic a Espanya, Roberta Lajous, i el conseller delegat de l'ICEX, Francisco Javier Garzón, on s'ha exposat el potencial de negoci del país llatinoamericà.

Mèxic, un país amb potencial
Amb un mercat de 115 milions d'habitants, un creixement del PIB per càpita del 10% i una taxa d'atur del 5,2%, Mèxic desplega un ampli marc d'oportunitats per a les empreses espanyoles.

Avui representa la primera destinació de les exportacions que Espanya porta a terme a l'Amèrica Llatina amb un volum de 3.300 milions d'euros i la cinquena posició del rànquing quant a inversions estrangeres directes que formula l'Estat espanyol, que arriben als 28.000 milions d'euros.

El programa està liderat pel Banc Sabadell, juntament amb AENOR, Amec, Arola, Cesce, Cofides, Esade i Garrigus i amb el suport de l'ICEX i de ProMéxico, l'organisme del govern mexicà que promou el comerç i la inversió internacional.

Actualment, el Banc Sabadell gestiona un 25% del total de crèdits documentaris emesos a Mèxic i prop d'un 11% dels crèdits documentaris rebuts del país llatinoamericà.