La cantant Mariah Carey

Afterwork

Mariah Carey només vol que Nadal s’acabi

Retirada com a artista per a actuacions privades a Las Vegas, la cantant va voler tornar a ser protagonista de l’espai públic amb una actuació al Cap d’Any de Nova York

Mariah Carey, Nadal sempre li ha quedat bé. La seva imatge vestida de vermell en un paisatge nevat es va convertir en un clàssic instantani des de la publicació del seu àlbum Merry Christmas, el 1994, amb l'eterna All I Want for Christmas Is You. L'idil·li de la cantant amb les festivitats nadalenques, però, es va trencar l'any passat, just quan es disposava a abandonar el seu retir daurat de Las Vegas per reinventar-se un cop més des del preuadíssim escenari de Times Square per Cap d'Any. Allò, però, va acabar en desastre. El primer d'un seguit de tragèdies que han esgarrat la seva reconquesta de l'espai públic.

Tot i acumular anys sense èxits i vivint gràcies a les actuacions privades a Las Vegas, Mariah Carey es va presentar al concert de Cap d'Any de Nova York com la diva que és. Sortida per una escalinata, vestida de daurat i acompanyada per dos ballarins. Sona la música... i Carey no entra a temps. Tres minuts de desconcert, queixant-se en directe de la manca de retorn. Un boicot per fer mofa d'una diva caiguda, tal com sospita l'artista, o un simple problema de so? En tot cas, un ressorgiment que va acabar amb demanda per part de l'empresa organitzadora de l'acte, que no es va prendre bé les insinuacions de la cantant.

 

Aquella actuació formava part del pla de la seva mànager, Stella Bulochnikov, per retornar a Carey al lloc que es mereix. Els altres pilars de la seva estratègia eren una gira conjunta amb Lionel Richie –amb 13 concerts anul·lats per lesió del cantant- i el llançament del reality Mariah's World, a través del canal de pagament E!

El programa de televisió forma part d'una estratègia empresarial que altres artistes, com Lindsay Lohan, Rihanna, Ru Paul o Ozzy Osbourne han utilitzat per millorar la seva imatge entre el públic. El moviment, però, no li va sortir tan bé a Carey. En els vuit capítols de la primera temporada de Mariah's World trobem una artista encantada de fer ostentació de la seva vida de luxe.

Viatges privats constants entre Los Ángeles i Las Vegas a raó de 6.000 dòlars el vol, nits d'hotel al Caesar Palace per 35.000 dòlars, sopar de més de quatre xifres el cobert, lloguers per 340.000 dòlars a la setmana per poder navegar pel mediterrani, 9 milions de dòlars per un apartament a Central Park i, no cal dir-ho, gairebé 20.000 dòlars invertits en maquillatge i manicura cada cop que puja a un escenari.

Aquest dispendi constant i la frivolitat en algunes de les seves opinions han fet que l'audiència rebutgi el personatge i li ha costat al reality algunes de les crítiques més dures de l'any.

Un passat empresarial gens exitós

L'entrada a la televisió ha estat només el darrer fracàs fora de la música de l'artista. El 2007, la cantant va voler donar una altra passa típica entre les dives, com és crear la seva pròpia línia de perfums i colònies. La marca M va treure una quinzena de productes que mai van fer-se un forat en el mercat.

Per sort, Carey no ha arribat a abandonar les seves actuacions a Las Vegas, on s'assegura uns ingressos mitjans de 25 milions de dòlars a l'any.