05
d'Agost
de
2016
La llegenda de Michael Phelps comença al juny de l'any 2000, a la piscina municipal d'Indiana. Amb només 15 anys, el jove de Baltimore atura el cronòmetre dels 200 metres papallona en 1:57:48, sent el segon de la seva sèrie i comprant així el bitllet pels Jocs Olímpics de Sidney. A Austràlia, l'encara adolescent no va passar d'un cinquè lloc a la seva prova preferida, però només trigaria quatre anys més a situar-se entre els millors nedadors de la història i arribar a als Jocs Olímpics de Rio de Janeiro com l'abanderat dels Estats Units.
Phelps es va plantar a Atenes, el bressol de l'olimpisme, com la gran figura dels jocs, i no va decebre: sis medalles d'or, dues de bronze, dos rècords mundials i tres rècords olímpics en una sola setmana.
El camí de Phelps per convertir-se en el nedador més gran de la història va seguir a Pequín i Londres, on va arrodonir un palmarès que compta amb 22 medalles olímpiques, 18 d'elles d'or. Xifres, fins al moment, impossibles d'igualar no només per qualsevol nedador, sinó per qualsevol atleta olímpic. Però la seva estrella es va apagar de cop l'any 2014, quan va ser suspès de la competició després de donar positiu en alcoholèmia i passar per un programa de rehabilitació. La polèmica es va sumar a la seva famosa imatge fumant cànnabis, el 2009.
Els seus patrocinadors en van tenir prou, i fins i tot la seva marca més fidel, Speedo –que el vestia per la competició des del 2004-, el va deixar de banda. La seva resposta: crear la seva pròpia línia de roba per nedar.
Phelps és un competidor. Ho va demostrar el 2004, quan es va llençar a la piscina per disputar els 200 metres lliures sabent que aquella no era la seva especialitat, només pel simple plaer de disputar una cursa que no podia guanyar amb el seu ídol, Ian Thorpe. I ho ha tornat a demostrar al món dels negocis.
Repudiat per les marques més importants després del seu positiu, Phelps es va aliar amb la desconeguda Aqua Sphere, amb qui ha desenvolupat la línia de banyadors MP. L'objectiu d'aquesta aliança era doble: aconseguir la difícil llicència de la Federació Internacional de Natació (FINA) per poder competir amb els banyadors d'Aqua Sphere als Jocs Olímpics i, un cop a Rio, fer brillar la marca amb resultats a l'alçada de la seva llegenda.
El primer objectiu ja ha estat assolit. Només sis mesos després d'iniciar la seva col·laboració, la línia de banyadors MP ja compta amb l'aprovació de la FINA i Aqua Sphere portarà, per primer cop, els seus models a uns Jocs Olímpics. El vicepresident de màrqueting de la marca considera la vinculació amb Phelps "una gran oportunitat, ja que a tothom li agraden els retorns de les llegendes".
El segon objectiu està per veure si es compleix. Phelps arriba a Rio amb dubtes tant pels temps aconseguits en la preparació, com per l'edat. Amb 31 anys, s'enfronta a un doble repte: superar la barrera de les 20 medalles d'or i aconseguir un or individual, una fita mai assolida per un nedador per sobre dels 30. En cas de fer-ho, facilitaria assolir l'ambició repte de la marca, que espera que les vendes dels banyadors MP superin els 1.000 milions de dòlars a l'any.
Phelps es va plantar a Atenes, el bressol de l'olimpisme, com la gran figura dels jocs, i no va decebre: sis medalles d'or, dues de bronze, dos rècords mundials i tres rècords olímpics en una sola setmana.
El camí de Phelps per convertir-se en el nedador més gran de la història va seguir a Pequín i Londres, on va arrodonir un palmarès que compta amb 22 medalles olímpiques, 18 d'elles d'or. Xifres, fins al moment, impossibles d'igualar no només per qualsevol nedador, sinó per qualsevol atleta olímpic. Però la seva estrella es va apagar de cop l'any 2014, quan va ser suspès de la competició després de donar positiu en alcoholèmia i passar per un programa de rehabilitació. La polèmica es va sumar a la seva famosa imatge fumant cànnabis, el 2009.
Els seus patrocinadors en van tenir prou, i fins i tot la seva marca més fidel, Speedo –que el vestia per la competició des del 2004-, el va deixar de banda. La seva resposta: crear la seva pròpia línia de roba per nedar.
Phelps és un competidor. Ho va demostrar el 2004, quan es va llençar a la piscina per disputar els 200 metres lliures sabent que aquella no era la seva especialitat, només pel simple plaer de disputar una cursa que no podia guanyar amb el seu ídol, Ian Thorpe. I ho ha tornat a demostrar al món dels negocis.
Repudiat per les marques més importants després del seu positiu, Phelps es va aliar amb la desconeguda Aqua Sphere, amb qui ha desenvolupat la línia de banyadors MP. L'objectiu d'aquesta aliança era doble: aconseguir la difícil llicència de la Federació Internacional de Natació (FINA) per poder competir amb els banyadors d'Aqua Sphere als Jocs Olímpics i, un cop a Rio, fer brillar la marca amb resultats a l'alçada de la seva llegenda.
El primer objectiu ja ha estat assolit. Només sis mesos després d'iniciar la seva col·laboració, la línia de banyadors MP ja compta amb l'aprovació de la FINA i Aqua Sphere portarà, per primer cop, els seus models a uns Jocs Olímpics. El vicepresident de màrqueting de la marca considera la vinculació amb Phelps "una gran oportunitat, ja que a tothom li agraden els retorns de les llegendes".
El segon objectiu està per veure si es compleix. Phelps arriba a Rio amb dubtes tant pels temps aconseguits en la preparació, com per l'edat. Amb 31 anys, s'enfronta a un doble repte: superar la barrera de les 20 medalles d'or i aconseguir un or individual, una fita mai assolida per un nedador per sobre dels 30. En cas de fer-ho, facilitaria assolir l'ambició repte de la marca, que espera que les vendes dels banyadors MP superin els 1.000 milions de dòlars a l'any.