Sasha Bar: un mexicà gens mexicà al Poble Sec
El restaurant s'ha adaptat a la covid-19 obrint-se al 'take away' i el 'delivery', però el propietari dubta que pugui aguantar un altre confinament
Un mexicà comandat per un rus, tot i que no estem fent cap acudit. Nachos, tacos i micheladas són l'essència mexicana. Però el Sasha Bar - No Hay Mañana, encara que beu d’aquest pou, és alguna cosa més: “Not just a Mexican Bar”. Leo Chechelnitskiy va obrir-lo quan el Poble Sec s’havia omplert de gastrobars amb possibilitats i tot estava en plena ebullició gastronòmica (cap al 2014). “Va sortir l'oportunitat d’un gran local, diàfan, d’uns 200 metres quadrats prop del carrer Blai”, recorda l’empresari d’origen rus (encara que porta a Barcelona des dels cinc anys), també propietari del conegut Babula Bar. No s’ho va pensar gaire.
Sis anys després, el barri ha canviat molt, però encara respira gastronomia. L'antic Sasha va fer un canvi, mantenint, això sí, l'addictiva salsa trufada, la base comuna en tots els seus nachos, com a vassallatge a aquest primer plat que va catapultar el Sasha des del principi. Ara, s’ha fet la seva clientela de base (els preus ajustats de la carta ajuden), que pivota entre els set nachos diferents, els 10 tacos (tots amb farcits i combinacions d’aquí i d’allà) i una carta de còctels que és una alegria onomàstica: María la Diabla (tequila blanc, cherry licor, llima-llimona, escuma de gingebre i alfàbrega negra), La Pantoja (sangria de tequila amb molta fruita, maduixa, vainilla i cava) o el No Mames Wey (mezcal, llet de tigre i fruita de la passió) són només alguns exemples.
El negoci va obrir amb el mínim possible, 120.000 euros d'inversió inicial, i s'han anat reinvertint tots els beneficis fins arribar a completar el local com és ara i ha pogut créixer en personal (sis persones formen part del seu staff). “Penso que tenim un dels millors nivells de cuina del món, competint amb altres grans ciutats. Sempre hi ha noves obertures, moltes amb propostes gastronòmiques de qualitat i això fa que mai baixis la guàrdia i sempre busquis superar el que ofereixes. Anar a més: millor servei, nous plats, noves dinàmiques, mantenir el que és bo i fer-ho excels... La bona competència ens fa créixer a tots i ha estat aquest esperit el que ha situat Barcelona al mapa de la gastronomia internacional”, assegura.
És recomanable començar amb un ceviche de gambes amb llet de tigre de mango, continuar amb uns nachos Pequín i acabar amb dos o tres tacos variats
Tota la carta és juganera, amb referències a sabors i viatges. És recomanable començar amb un ceviche de gambes amb llet de tigre de mango, continuar amb uns nachos Pequín i acabar amb dos o tres tacos variats. Qualsevol. Triomfen els tacos Pequín amb salsa de formatge trufada, carn d'ànec que cuinen al forn i després ve desfilada sobre l’hidrat de carboni animat amb una salsa per sobre de sriracha amb kimchi. “També els tacos Noruecs, que vénen farcits de tàrtar de salmó, molt llaminers. En general són umami, són un triomf total entre la clientela”, assenyala. En venen entre 90 i 120 cada setmana. Si et queden ganes de dolç, les trufes casolanes són d’alçada. I, sí o sí, s’ha d’acompanyar l’àpat amb una tria de còctels o amb una Margarita, que sempre va bé amb tot.
Després del confinament, han reduït carta, reformulada amb els hits que acaben de treure i explorant l'opció tant del take away com de delivery, començant a repartir de forma privada i col·laborant amb agregadors (Glovo i Deliveroo) per complementar i aprendre.”L’acceptació és molt bona i alguns dels nostres clients de sempre ens estan demanant contínuament menjar a domicili”. Chechelnitskiy reconeix que el que més està costant després de reobrir és superar el boom, amb molta eufòria i ganes que ja s’apaguen: “Es nota cada vegada més una baixada en el consumidor, com si els ànims de la nostra clientela també s'hagin regulat i adaptat a una nova situació. El que més em preocupa ara mateix és que hi hagi un altre rebrot que ens torni a tancar, perquè llavors sí que no crec que puguem aguantar. Durant l'estat d'alarma, passat l'estupor, vaig veure l'oportunitat de fer combos de tacos amb michelada a un preu molt, molt ajustat per portar l'ambient festiu del Sasha a les cases d'amics i clients. Va funcionar molt bé i va mitigar una mica les pèrdues. Costa d’imaginar, però, que haguem de tornar de nou a aquesta situació. Ens agafarà amb l'experiència del que hem après i no sé si l'ànim de la gent serà d'esperança o de desassossec per tornar a una cosa que va ser dura”, reflexiona.
Sasha Bar- No hay mañana
Carrer de Margarit, 18 Barcelona
Tel.: 935 29 34 88
Preu mitjà: 15-20 €