Sergio Ramos s'apunta al periodisme
El central del Reial Madrid s'alia amb Gerard Piqué per revolucionar el periodisme esportiu i donar veu als jugadors
Gerard Piqué fa una setmana que està al punt de mira dels aficionats de la selecció espanyola. Els seus tuits a favor del referèndum –mai de la independència- han reactivat el concert de xiulets que semblava haver acabat en el darrer partit de La Roja al Santiago Bernabeu. El central del Barça ha hagut de passar per una roda de premsa que signaria la mateixa Santíssima Inquisició per justificar la seva continuïtat a l'equip i, en un cop d'efecte que ningú esperava, va calmar els ànims als quals patien per la seva relació amb Sergio Ramos i va anunciar un proper projecte empresarial amb el madridista.
Ramos i Piqué. Una barreja impossible però que funciona en la intimitat, com el català d'Aznar. Els periodistes van sortir de la roda de premsa sense detalls de la nova via professional de la parella, però el secret no va durar ni 24 hores. Segons anuncia el diari Marca, els dos futbolistes seran les cares visibles del projecte 'Power to the Players', un nou mitjà de comunicació en el que els esportistes parlen en primera persona.
'Power to the Players' és hereu directe del 'The Players' Tribune' americà, fundat per la llegenda del baseball, Derek Jeter, i del que vam parlar en aquesta beneïda publicació. Un mitjà en el qual estrelles de l'NBA, com Lebron James o Kevin Durant, han pogut explicar els seus moviments més controvertits i que en les darreres setmanes ha guanyat presència a Espanya gràcies a l'aparició d'articles de futbolistes que juguen a la lliga estatal com Rakitic, Marcelo i Cristiano Ronaldo.
Tots ells expliquen en primera persona la seva trajectòria vital, amb textos extensos i emotius, clarament editats per professionals d'això del periodisme. Una fórmula que beu directament de les fonts implicades, el que hauria d'eliminar els errors i especulacions i dotar de credibilitat al mitjà. Clar, que sempre et poden colar un "Se queda"....
Ramos i la totxana
'Power to the Players' no serà el primer negoci de Ramos. El central del Reial Madrid ha centrat les seves inversions en el món immobiliari, amb la promotora Desarrollos Inmobiliarios Los Berrocales, un espai del sud de Madrid on s'està executant un dels plans més extensos de la capital, amb la construcció de 22.000 habitatges.
El negoci immobiliari es completa amb el lloguer de diferents habitatges, per una facturació anual d'uns 2,72 milions d'euros i uns actius de 60,7 milions pel valor dels terrenys. Si bé la immobiliària és el vessant purament empresarial de Ramos, el seu entreteniment com a emprenedor és Albisa Inversiones, la companyia fundada per la gestió de les nou egües i sis sementals que té el central a una finca a 20 quilòmetres de Sevilla. Un grup de cavalls batejats sota el nom SR4, en honor al mateix futbolista, i que, de moment, registra pèrdues en els darrers tres anys.
En els mesos que vénen sabrem si el seu pas al periodisme és un gol al minut "noventa-y-ramos" o més aviat un remat en pròpia porta.