05
de Gener
de
2017
Si hi ha un mercat volàtil és de les apps. Tan bon punt estan de moda i acumulen milions de descàrregues com, sense cap explicació prèvia, passen a engreixar l'infinit llistat d'aplicacions d'èxit que han caigut a l'oblit. Un indici que les coses poden anar malament és quan, per definir-les, s'utilitza la comparativa amb un programa similar. Viddy va sortir al mercat el 2012 i, de seguida, els mitjans el van batejar com "l'Instagram del vídeo". En només un any va establir una mitjana de 300.000 subscripcions diàries fins a arribar als 10 milions d'usuaris actius.
Unes xifres que ràpidament van cridar l'atenció dels inversors, molts d'ells sobradament coneguts. Jay-Z y Will Smith són alguns dels famosos que van confiar en el creixement de l'aplicació, però qui més fort va apostar va ser la colombiana Shakira. La cantant va participar en una primera ronda de finançament de sis milions d'euros, en un moviment convincent tant per l'estrella com per l'empresa.
"Shakira compta amb 40 milions de seguidors a Facebook i és tot un fenomen a l'Amèrica Llatina. Segur que ens ajudarà a créixer a la zona", argumentava joiós el fundador de l'app, Brett O'Brien, al New York Times poc després de concretar-se l'operació. L'aplicació replicava les virtuts d'Instagram, però aplicades en format vídeo. Clips de 15 segons que es podien editar a través de filtres d'imatges i efectes sonors i que es podien compartir ràpidament en les xarxes socials més populars.
Èxit fulgurant
L'èxit instantani de Viddy s'explica per les circumstàncies del moment. Instagram encara es limitava als arxius fotogràfics, aplicacions com Snapchat i Vine encara no havien desembarcat i, sobretot, Facebook no havia desenvolupat els seus propis mecanismes per penjar vídeos a la xarxa. De fet, durant el primers anys de vida de Viddy, la xarxa fundada per Mark Zuckerberg va ser una de les grans impulsores de la seva utilització... fins que va limitar la utilització d'aplicacions externes a la seva pàgina d'inici per fomentar l'ús d'eines de la mateixa xarxa.
Aquest va ser el principi de la fi de Viddy. La inversió de Shakira semblava ben dirigida. En pocs mesos, la valoració de l'app va créixer fins als 370 milions de dòlars, superant barreres com la seva eliminació de l'Apple Store per excés de contingut pornogràfic –van caldre 36 hores de rastreig per eliminar els continguts "inapropiats-. Però, només un any de l'esclat, el projecte va caure fins al punt que els seus responsables van haver de tornar els 18 milions de dòlars que l'empresa havia rebut d'inversió durant el seu gran any.
La companyia apadrinada per Shakira es va refundar sota el nom de Supernova i va passar a mans de Fullscreen, una empresa especialitzada en la venda d'anuncis per Youtube i el desenvolupament d'eines per a editors de vídeo.
Unes xifres que ràpidament van cridar l'atenció dels inversors, molts d'ells sobradament coneguts. Jay-Z y Will Smith són alguns dels famosos que van confiar en el creixement de l'aplicació, però qui més fort va apostar va ser la colombiana Shakira. La cantant va participar en una primera ronda de finançament de sis milions d'euros, en un moviment convincent tant per l'estrella com per l'empresa.
"Shakira compta amb 40 milions de seguidors a Facebook i és tot un fenomen a l'Amèrica Llatina. Segur que ens ajudarà a créixer a la zona", argumentava joiós el fundador de l'app, Brett O'Brien, al New York Times poc després de concretar-se l'operació. L'aplicació replicava les virtuts d'Instagram, però aplicades en format vídeo. Clips de 15 segons que es podien editar a través de filtres d'imatges i efectes sonors i que es podien compartir ràpidament en les xarxes socials més populars.
Èxit fulgurant
L'èxit instantani de Viddy s'explica per les circumstàncies del moment. Instagram encara es limitava als arxius fotogràfics, aplicacions com Snapchat i Vine encara no havien desembarcat i, sobretot, Facebook no havia desenvolupat els seus propis mecanismes per penjar vídeos a la xarxa. De fet, durant el primers anys de vida de Viddy, la xarxa fundada per Mark Zuckerberg va ser una de les grans impulsores de la seva utilització... fins que va limitar la utilització d'aplicacions externes a la seva pàgina d'inici per fomentar l'ús d'eines de la mateixa xarxa.
Aquest va ser el principi de la fi de Viddy. La inversió de Shakira semblava ben dirigida. En pocs mesos, la valoració de l'app va créixer fins als 370 milions de dòlars, superant barreres com la seva eliminació de l'Apple Store per excés de contingut pornogràfic –van caldre 36 hores de rastreig per eliminar els continguts "inapropiats-. Però, només un any de l'esclat, el projecte va caure fins al punt que els seus responsables van haver de tornar els 18 milions de dòlars que l'empresa havia rebut d'inversió durant el seu gran any.
La companyia apadrinada per Shakira es va refundar sota el nom de Supernova i va passar a mans de Fullscreen, una empresa especialitzada en la venda d'anuncis per Youtube i el desenvolupament d'eines per a editors de vídeo.