Tamara Falcó, en els premis 'Marie Claire' amb el primer disseny de la seva marca TFP

Afterwork

Tamara Falcó, dissenyadora de tota la vida

Després d'anys mostrant el seu interès per entrar al sector de la moda, la filla d'Isabel Preysler s'ha llançat a l'aventura amb la presentació de la seva marca, TFP

Aconseguir acaparar tots el focus en un casament quan el teu paper no és més que el d'organitzadora només està a l'abast de persones amb el magnetisme de Tamara Falcó. Almenys, entre la premsa rosa... La filla d'Isabel Preysler i Carlos Falcó té una nova missió, que és aconseguir que tot surti perfecte en la boda de la seva germana, Ana Boyer, amb el tenista Fernando Verdasco que se celebra aquest cap de setmana. Una carta més en la completíssima col·lecció de rols que acumula Falcó en la seva trajectòria.

En els darrers anys l'hem vista com a imatge de marques d'electrodomèstics –reconeixent que no els utilitzava perquè "trauria feina a la gent del seu servei"-, com a aspirant de monja de clausura i com a presentadora en la gala d'entrega de premis de la revista Marie Claire, on va declara que la seva experiència prèvia sobre els escenaris "va ser per imitar a les Spice Girs a vuitè d'EGB".

No ha de ser fàcil trobar la teva vocació quan creixes en la bombolla de luxe i pompositat que ha rodejat a Falcó des de la seva infància. Massa oferta a tastar i cap tipus de pressió econòmica per prendre una decisió. Però Tamara Falcó no és una d'aquelles persones que fan de tot i res. La publicitat, els escenaris i la feina de planificadora són simples afegits al que és la seva veritable vocació. Falcó sempre ha volgut ser dissenyadora de moda. Es va formar a l'Institut Maragoni de Milà i va fer pràctiques a empreses com Barbour i Inditex. Ara, amb 35 anys, s'ha llançat definitivament amb la presentació de la marca TFP (Tamara Falcó Preysler).

Tot i que ara actua com a 'wedding planner' de la seva germana, Falcó sempre ha volgut ser dissenyadora de moda 

Falcó va anunciar l'inici de la seva aventura empresarial tal com ho ha de fer una celebrity: amb un vídeo a la revista Hola! Després d'afirmar que, malgrat iniciar-se empresarialment als 35 anys, ella ha estat al món de la moda "des de sempre" gràcies a la influència de la seva mare, deixa una interessant reflexió sobre l'esperit de TFP- "tenim teixits d'Israel, la Xina, Índia, Filipines,... el costat ètnic està molt present, però la meva família és de Filipines i m'encanta la idea de tornar als orígens".

En paraules de la mateixa Falcó, les seves col·leccions estan dissenyades per a "dones divertides, que els hi agradi cuidar-se i destacar", i reconèixer haver pensat en els seus referents familiars, "un tipus de dona que viatja constantment".

La filla d'Isabel Preysler va anunciar el llançament de la seva marca a l'estiu del 2016 i al novembre ja lluïa el seu primer disseny a la catifa vermella dels premis Prix de Marie Claire. Un vestit de tons rosats i que va ser molt criticat per com exagerava les formes. Després de la pluja de crítiques, Falcó va decidir passar a un segon pla, i no va ser fins al passat mes de maig que va tornar a presentar una de les seves creacions. De fet, ni tan sols va dir que era part de la seva col·lecció fins que un usuari d'Instagram li va preguntar pel vestit en qüestió. Aquest cop sí, la dissenyadora va rebre tot tipus de felicitacions. El camí de TFP es va clarificant.