29
d'Agost
de
2013
Microdonacions mensuals d'un euro per a causessocials. Aquesta és l'ànima de Teaming, un projecte ubicat a Sant Cugat del Vallès que va néixer el 1998 de la mà de l'holandès Jil Van Eyl i que aquest mes de juny va recaptar 40.000 euros entre tots els grups creats.
Inicalment, el projecte anava destinat a les empreses. Els treballadors que ho desitjaven podien aportar al mes, un euro de la seva nòmina, i destinar-lo a la causa social que havia escollit la seva seva companyia. Van Eyl assegura que no va ser fàcil aconseguir la complicitat de les empreses però que poc a poc van anar augmentat. El fundador reconeix que el fet que durant una època ell fos l'assistent personal de l'exentrenador del FC Barcelona FrankRijkaard, i que aquest es decidís a promocionar Teaming els va ajudar molt.
Al 2012, va sorgir la idea d'extendre Teaming més enllà de les empreses i fer el salt a Internet, i avui en dia ja hi ha 1.533 grups i 28.583 donants, dels quals el 30% col·labora en més d'un grup.
Tipologia de grups
Cada grup (team) correspon a una causa social concreta i tothom es compromet a abonar un euro al mes. El 45% dels grups són de defensa i ajuda dels animals, seguit de l'ajuda a la infància (30%) i pobresa (20%). "Teaming no és ningú per decidir la validesa o no d'un projecte", comenta Van Eyl, tot i que matisa que hi ha filtres que permeten detectar si algú vol fer alguna cosa fora de la llei o incorrecta i que si és així s'elimina. A més, Van Eyl defensa que a Teaming "tothom és igual" ja que l'aportació que es fa és fixa i simbòlica "i és igual si ets el president o un becari".
D'aquests grups, el 99% dels donants són espanyols. Això s'explica perquè la pàgina web està habilitada per a la zona euro des de fa molt poc i encara no ha estat traduïda a l'anglès, però està previst que es faci pròximament. Tot i això, ja hi ha algun grup francès o anglès que han decidit sumar-s'hi.
Augment tot i la crisi
Amb l'arribada de la crisi s'esperava una baixada dels col·laboradors, però el fundador assegura que ha passat el contrari. Segons Van Eyle el fet que les ONG no disposin de tants recursos públics i de donacions i que la gent "és més solidària", en són les causes principals. Sobre aquest últim punt, explica que hi ha moltes persones que han deixat de veure els problemes de lluny i que quan els toca personalment és quan més decideixen implicar-se en causes socials.
Inicalment, el projecte anava destinat a les empreses. Els treballadors que ho desitjaven podien aportar al mes, un euro de la seva nòmina, i destinar-lo a la causa social que havia escollit la seva seva companyia. Van Eyl assegura que no va ser fàcil aconseguir la complicitat de les empreses però que poc a poc van anar augmentat. El fundador reconeix que el fet que durant una època ell fos l'assistent personal de l'exentrenador del FC Barcelona FrankRijkaard, i que aquest es decidís a promocionar Teaming els va ajudar molt.
Al 2012, va sorgir la idea d'extendre Teaming més enllà de les empreses i fer el salt a Internet, i avui en dia ja hi ha 1.533 grups i 28.583 donants, dels quals el 30% col·labora en més d'un grup.
Tipologia de grups
Cada grup (team) correspon a una causa social concreta i tothom es compromet a abonar un euro al mes. El 45% dels grups són de defensa i ajuda dels animals, seguit de l'ajuda a la infància (30%) i pobresa (20%). "Teaming no és ningú per decidir la validesa o no d'un projecte", comenta Van Eyl, tot i que matisa que hi ha filtres que permeten detectar si algú vol fer alguna cosa fora de la llei o incorrecta i que si és així s'elimina. A més, Van Eyl defensa que a Teaming "tothom és igual" ja que l'aportació que es fa és fixa i simbòlica "i és igual si ets el president o un becari".
D'aquests grups, el 99% dels donants són espanyols. Això s'explica perquè la pàgina web està habilitada per a la zona euro des de fa molt poc i encara no ha estat traduïda a l'anglès, però està previst que es faci pròximament. Tot i això, ja hi ha algun grup francès o anglès que han decidit sumar-s'hi.
Augment tot i la crisi
Amb l'arribada de la crisi s'esperava una baixada dels col·laboradors, però el fundador assegura que ha passat el contrari. Segons Van Eyle el fet que les ONG no disposin de tants recursos públics i de donacions i que la gent "és més solidària", en són les causes principals. Sobre aquest últim punt, explica que hi ha moltes persones que han deixat de veure els problemes de lluny i que quan els toca personalment és quan més decideixen implicar-se en causes socials.