Convertir un negoci tradicional en un de digital. Això és el que ha fet Ulabox, la referència dels supermercats online a Espanya, amb només tres anys de vida. I ho han fet amb un requisit: que ningú del seu equip hagi treballat mai en un súper tradicional. "Ulabox està treballat per buscar l'excel·lència", diu Jaume Gomà, un dels fundadors i CEO de l'empresa; que ja té 25 treballadors i més de 25.000 clients.
De fet, Gomà diu que "el que nosaltres venem és temps". El temps que l'usuari no ha de dedicar a desplaçar-se al súper, recórrer els lineals, fer cua a la caixa, pagar i carregar la compra fins a casa. "El format tradicional està molt bé per la part industrial, però no té cap sentit des del futur digital, on s'ha de cuidar l'usuari", assegura Gomà.
Explica que Ulabox comença arran d'aquesta anàlisi des d'una òptica digital. "El món digital penalitza no posar l'usuari al centre de l'equació", destaca el CEO de l'empresa. Tot i amb prou feines arribar a l'1% de quota de mercat, per Gomà això no significa que no n'hi hagi, sinó que "hi ha un recorregut de 99 punts per fer". Aquest optimisme i empenta emprenedora són el que van fer veure als fundadors d'Ulabox tots els avantatges que pot tenir al món digital un mercat tan tradicional.
Saltar barreres
"Quan tenim clar que hi ha un canvi de necessitat en el mercat, veiem el que ens pot aportar el canal digital", diu Gomà. I el que aporta és, bàsicament, saltar múltiples barreres. Començant per la geogràfica o la temporal, amb un producte disponible a tot arreu i a tota hora.
I seguint per la d'accessibilitat i disponibilitat de producte. "Tenim unes 10.500 referències, mentre un súper habitual en té unes 7.000", explica Jaume Gomà. Xifres positives però encara amb capacitat de millora si es tenen en compte els negocis similars a Anglaterra, França o els Estats Units.
El canal digital també permet saltar la barrera de la comunicació. "Amb una petita estructura es pot arribar a la màxima audiència. Però no es tracta només d'impactar, sinó també escoltar, aprendre i cuidar l'usuari; a més d'interactuar-hi", detalla el responsable d'Ulabox. La capacitat de segmentar el públic per no impactar en negatiu també és vital. "El canal digital permet que un impacte publicitari es pugui convertir en venda a l'instant", explica Gomà.
Innovació i excel·lència
La dificultat de competir en preu a causa del seu volum, ha fet que Ulabox centri la seva estratègia "a fer el millor producte i el millor servei". Aconseguint-ho, és el mateix usuari el que fa la millor publicitat possible a través de la prescripció. Per això la velocitat i adaptabilitat en l'entrega, així com una atenció al client impecable són punts crítics pels responsables d'Ulabox.
Gomà revela que la filosofia d'Ulabox "d'agafar el softwareper fer un canvi en la venda de supermercats" els ha permès innovar de dalt a baix. I assenyala els punts bàsics d'aquesta trajectòria, començant per un equip complementari; i seguint per tres pilars: "un assortit ampli i profund, el millor servei i la màxima innovació".
Insisteix en el fet que "venem temps a l'usuari i servei al fabricant des de la base de ser una empresa de software". I confessa que el seu targetobjectiu, sense renunciar a d'altres, "són les busy mom, que és el més exigent. Si satisfem una mare, darrere en vindran d'altres".
L'entrega és l'únic moment de contacte humà o visual entre consumidor i empresa, "és un punt crític", diu Gomà. La seva proposta és fer una entrega molt ràpida, sense despeses d'enviament a partir de 59€ de compra, i a qualsevol lloc d'Espanya. En poblacions de més de 40.000 habitants es pot escollir la franja horària. Per tot plegat, Gomà assegura que "és el millor servei del mercat, però encara no és suficient".
Obsessionats amb la tecnologia, Gomà té clar que "és vital en e-commerce la velocitat de càrrega de la pàgina, perquè la gent no té paciència". Alhora, "oferim una experiència homogènia tant al mòbil, a la tauleta com a l'ordinador, amb informació guardada al núvol per recuperar-la des de qualsevol dispositiu".
Ulabox, pensar un mercat en digital
Amb més de 25.000 clients és la referència dels supermercats online, amb un model totalment nou des d'una òptica digital. Un servei de primera i l'atenció al client, puntes de llança d'aquesta e-commerce
28
d'Abril
de
2014
Act.
27
de Juliol
de
2015