• Afterwork
  • Vodafone patrocina amb 4 milions d'euros el Bicing

Vodafone patrocina amb 4 milions d'euros el Bicing

L'Ajuntament de Barcelona veurà reduïda la seva aportació a 10,5 milions d'euros durant el primer any

Les noves bicicletes patrocinades
Les noves bicicletes patrocinades
ACN i Redacció
21 de Març de 2014
Act. 24 de Març de 2014

L'empresa de telefonia mòbil Vodafone patrocinarà finalment el Bicing un cop ha arribat a un acord de col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona. Aquest divendres l'alcalde de la ciutat, Xavier Trias, ha presentat el conveni de patrocini al costat del conseller delegat de Vodafone, Antonio Coimbra. L'operador de telefonia aportarà 4 milions d'euros en tres anys per convertir-se en patrocinador exclusiu del servei públic de lloguer de bicicletes de Barcelona a partir del pròxim 1 d'abril.

Després de set anys de funcionament, el Bicing ha arribat als 100.000 abonats, que aporten aproximadament el 25% del cost total del servei. Una qüestió que havia fet plantejar la pujada de preus a l'Ajuntament. Les noves tarifes dissenyades el 2012 –que mai s'han arribat a aplicar– haurien doblat el preu anual d'un abonament estàndard que ara per ara encara se situa en els 47 euros l'any.

Set anys de història
El Bicing, que ja porta set anys operatiu, té un cost anual de 16 milions d'euros, dels quals 4 els suporten els usuaris amb el pagament de les quotes, mentre que els altres 12 milions els sufraga l'Ajuntament. Gràcies al patrocini de Vodafone, el consistori veurà reduïda la seva aportació a 10,5 milions d'euros el primer any, encara que continuarà sent deficitari per a l'Administració local.

"El patrocini no resol el problema, però cada vegada anem millor. El Bicing va tenint més èxit i hem d'aportar menys, ja que s'està convertint en un mitjà de transport normal a la ciutat", ha apuntat l'alcalde, que també ha deixat oberta la porta a la possibilitat d'introduir en un futur la bicicleta elèctrica. "Tenim una teoria, que és que el transport públic aproximadament la meitat l'han de pagar les Administracions i l'altra meitat els usuaris. Ens estem ajustant a això", ha afegit Trias. L'abonament anual del Bicing costa actualment 47,16 euros.

Barcelona i Vodafone, coincidència de valors 
En roda de premsa, Antonio Coimbra ha comentat que Vodafone ha apostat per aquest patrocini perquè Barcelona té un model de ciutat que coincideix amb els seus valors. Ha assegurat, en aquest sentit, que la capital catalana es caracteritza per la seva eficiència i professionalitat i per la seva capacitat per organitzar grans esdeveniments, com el Mobile World Congress. També pel seu "caràcter obert i participatiu", per la seva "passió" i pel seu objectiu de donar a la ciutat "una dimensió humana i personal".

"Es dóna un encaix perfecte entre el que significa la marca Barcelona i Vodafone", ha indicat el directiu de la companyia, que en el marc d'aquest acord desenvoluparà i implementarà solucions tecnològiques que aportin més valor afegit al servei, com la possibilitat d'activar el servei o ancorar una bicicleta amb el mòbil, mitjançant la tecnologia NFC. A més, Vodafone es compromet a prestar el servei gratuït d'atenció telefònica als usuaris del Bicing.

Els problemes de finançament del Bicing han estat determinants perquè l'equip de govern municipal hagi buscat un patrocinador, perquè es faci càrrec d'una part del cost del servei. Gràcies a aquest acord, l'operadora insereix la seva marca i logotip al parafang de les bicicletes, a les estacions i a les pantalles d'interacció amb els abonats, així com als vehicles i a la vestimenta del personal de manteniment i reposició. L'acord de patrocini, signat per l'operadora, l'Ajuntament i Clear Channel, l'empresa adjudicatària del servei, comportarà també que aquest passi a denominar-se "Vodafone Bicing" i que el web i les targetes dels abonats incloguin la nova marca.