• CINC, el centre de negocis més gran d'Europa

CINC, el centre de negocis més gran d'Europa

25 anys després d'engegar l'activitat d'assessoria a Figueres, els centres de Barcelona i Girona se situen entre els tres millors de l'Estat amb la màxima distinció de qualitat

Enric Urreta a l'entrada del centre de negocis CINC de Barcelona
Enric Urreta a l'entrada del centre de negocis CINC de Barcelona
Pau Garcia Fuster
30 de Març de 2015
Act. 30 de Març de 2015

El centre de negocis més gran de l'Europa continental és a Barcelona. Es tracta del Centre Internacional de Negocis de Catalunya (CINC), que ocupa més de 7.000 metres quadrats al districte del 22@ barceloní. Un centre de negocis "és un espai de treball i trobada on s'incorporen tot un seguit de serveis i on un client troba una part tangible i una intangible", defineix Enric Urreta, director dels centres CINC.

Inaugurat el 2007, el centre CINC de Barcelona és la cirereta del pastís després d'obrir la seu de Girona el 2003 en un projecte que va néixer el 1992 a Figueres. 25 anys més tard, CINC ja és una marca de referència en el camp dels centres de negocis i l'assessoria d'empreses amb les seves tres seus que ocupen una setantena de treballadors i facturen cinc milions d'euros. Més de 250 empreses s'ubiquen en les seves instal·lacions, i cada any passen per les seves instal·lacions més de 8.000 persones en les activitats que organitzen periòdicament.

Distinció de qualitat
Per completar el quadre, el centre de Barcelona és el que ha obtingut la millor puntuació d'entre els 120 analitzats en el procés de categorització dels centres de negocis de tot Espanya que ha realitzat l'auditora TÜV Rheinland i l'Associació Espanyola de Centres de Negocis (ACN). De fet, el CINC de Barcelona és un dels dos únics que ha assolit les cinc estrelles, mentre que el de Girona és el tercer de l'estat amb més puntuació i ha rebut quatre estrelles.

L'Associació Nacional de Centres de Negocis la conformen més de 120 centres de negocis, "incloent-hi els més representatius i que busquen la millora del sector", aclareix Enric Urreta. Una manera de millorar-lo era "facilitar que la gent pugui diferenciar entre els diferents centres". És per això que s'ha creat aquest segell que fixa un estàndard de qualitat.

"Això ho havia de fer algú extern perquè fos seriós, i l'ACN es va decantar per l'empresa líder mundial en auditoria: TÜV Rheinland", exposa Urreta. Els tres mesos previstos del procés s'han convertit en 15, un gran esforç que ha valgut la pena perquè "que vinguin a establir-nos uns criteris de qualitat i validació és molt important. Han fixat un estàndard dels mínims que ha de tenir un centre de negocis, i dins dels que els superen, estableix una sèrie de qualificacions". La categorització ha valorat instal·lacions, però sobretot serveis i temes del dia a dia i del benestar del client. "Ho acaba mesurant tot", resumeix.

Serveis de primera per a clients de primera
Urreta parla amb passió sobre la tasca dels centres CINC. "Per nosaltres el més important és tot allò que no es veu". Es refereix al conjunt de serveis que aporten valor a les empreses instal·lades al centre, més enllà del simple espai físic. Elements com l'atenció de trucades, la recepció de visites o els serveis de secretaria. O una de les joies de la corona, "la velocitat d'Internet més alta del mercat, amb 100 megues de fibra de pujada i de baixada", explica. En definitiva, insisteix, "busquem l'excel·lència en tot allò que fem".

Aquesta orientació fa que "no busquem un perfil de client baix perquè no donem un servei de perfil baix, donem el màxim servei", adverteix Urreta. Tot i així, assegura que "podem rebre des d'un emprenedor a una gran corporació perquè vinculem centre de negocis i assessoria. Volem que el nostre client tingui el màxim de serveis personalitzats i buscant l'excel·lència".

Empreses com LinkedIn, American Express o Lufthansa s'ubiquen al centre barceloní; mentre que d'altres com Sage o Easypromos ho fan al de Girona. "El perfil emprenedor se'ns dóna en comptades ocasions perquè busquem una relació qualitat-preu correcta, però d'alt nivell", explica Urreta, que assenyala com a perfil de client estàndard "empreses nacionals i internacionals, així com delegacions comercials i oficines d'aterratge a Espanya per obrir mercat".

"Un client s'incorpora al CINC perquè primer volta molt, busca i valora la qualitat i els serveis", reflexiona Enric Urreta. De fet, assegura que "un client que no necessiti serveis, no valori la qualitat i busqui el low cost, no acabarà al CINC". Pel seu responsable, un dels avantatges principals de decantar-se per un centre de negocis com aquest és que "contractes 25 metres i en gaudeixes més de 800", gràcies a poder aprofitar les sales de reunions, les zones comunes i de descans o la recepció.

L'assessoria, valor afegit
Els inicis del CINC es troben en l'assessoria d'empreses en tots els aspectes que poden necessitar al llarg de la seva activitat: comptabilitat, fiscal, mercantil, etc. Una activitat que continua ben viva a les seves tres seus.

"Això dóna una vida directa al centre de negocis i el retroalimenta", afirma Enric Urreta. Qualsevol client que necessiti ajuda "la rebrà amb un equip de primera. De fet, no pots tenir un servei de primera sense un equip de primera", assegura.

El preu de la qualitat
A l'hora de parlar de preus, Urreta assegura que "provem d'adaptar-nos a tots els clients. N'hi ha que volen concentrar molta gent en poc espai, i altres que per imatge volen un despatx presidencial molt gran". Al CINC ofereixen solucions de despatx a partir des de 500 euros, amb preus que poden augmentar al mateix ritme que les prestacions que ofereix.

Però el que vol destacar el seu responsable és que "un cop són aquí, el preu passa a ser una preocupació menor perquè els serveis que reben ho compensen". Al capdavall, exposa, "un despatx potser et costa 500 euros, però quant et costa una persona a mitja jornada que t'agafi les trucades?"

Segons el responsable del CINC, "pel mateix cost tens un equip de gent que t'atén en tot moment, que ofereix la millor imatge, tens la màxima velocitat d'Internet, els consums d'aigua, llum, gas o neteja". I amb un espai flexible que s'adapta ràpidament als increments o reduccions de plantilla.

La flexibilitat laboral juga a favor
Precisament la flexibilitat del mercat laboral és un dels factors que expliquen l'auge dels centres de negocis. "Pots llogar els espais des de 15 minuts fins a tres anys, i fins i tot tenim el servei d'oficina virtual", exposa.

Aquesta oficina virtual serveix a clients que "tenen aquí el domicili de la seva societat o el telèfon d'atenció al client. A més, quan reben un client important agafen un despatx representatiu per donar-li la millor atenció", explica Urreta per exemplificar els valors de la flexibilitat.

Encertar la ubicació
Un altre factor a tenir en compte és la ubicació al 22@, un districte a l'alça que reuneix tecnologia i serveis al costat de l'entrada nord de Barcelona per la Ronda Litoral. Una ubicació de ràpid i còmode accés que no fa tants anys "era un espai totalment desconegut pel qual l'Ajuntament estava apostant molt i que vam pensar que seria una zona de futur", recorda Urreta.

L'any 2006 el 22@ no era el que és ara, i l'aposta per situar-hi un centre d'aquestes dimensions era arriscada. "En aquell moment teníem al costat una casa okupa i cases baixes amb hortets. Ara tenim edificis de primera i grans empreses com Telefónica, La Caixa, Isdin o les millors companyies tecnològiques aquí al voltant", celebra.