25
d'Agost
de
2016
Act.
25
d'Agost
de
2016
En plena temporada d'estiu, el conseller d'Economia i Empresa, Jordi Baiget, assegura que el sector turístic encara es pot "posar les piles" i "créixer molt més". Ho ha assegurat aquest matí de dijous en una entrevista concedida al programa El món a Rac 1 conduït pel periodista Jordi Armenteras, en què ha fet un repàs d'alguns dels temes d'actualitat econòmica d'aquest estiu.
Baiget ha assegurat que el PIB català depèn en un 13% del turisme, raó per la qual "no podem caure en l'autocomplaença, ens hem de continuar posant les piles". Tot i això, el conseller Baiget ha negat que més turistes siguin la solució, ja que el que es busca des del Govern català és "un turisme sostenible, que aporti recursos a l'economia catalana". De fet, ha negat que existeixi una massificació de turistes a Barcelona, tal com ha establert l'Enquesta sobre l'Activitat Turística de la Ciutat de Barcelona.
Tot i que Baiget assumeix que el turisme arriba inicialment atret per l'oferta de sol i platja, ha apostat per donar cada vegada és coneixement: "El turisme pot créixer molt més, a escala de l'empresariat i també territorialment". En aquest plantejament, la pregunta sobre la moratòria hotelera que aplica l'Ajuntament de Barcelona al sector hoteler també ha sortit en l'entrevista i, en aquest aspecte, Baiget recomana dur a terme "una planificació general sobre què és el que es vol fer". Jordi Baiget considera que ha d'haver-hi "una anàlisi dels fluxos turístics i decidir on han de créixer, quins són els barris saturats i com s'ha d'actuar perquè creiem que encara no hem fet una veritable extracció i anàlisi de les dades turístiques". Tanmateix, ha anunciat el desig governamental de crear un Observatori del Turisme per veure les demandes, necessitats, el paper de les administracions, etc.
Un Seat Barcelona en el futur?
A l'espai El món a Rac 1 també han plantejat al conseller d'Economia i Empresa la possibilitat que la planta de Seat aprofiti l'evident èxit de la marca Barcelona per produir un nou cotxe que porti per nom Seat Barcelona, al que el conseller ha contestat que, "tot i que no s'ha negociat, que hi hagi aquesta predisposició és una bona notícia". De fet, tal com ha publicat el diari Ara aquest dimecres, Seat utilitzarà la marca Barcelona per comercialitzar els seus productes a l'exterior amb el missatge "created in Barcelona".
Per últim, les negociacions que s'estan duent a terme a Madrid per fer possible un pacte d'investidura entre el Partit Popular i Ciutadans també ha sorgit a l'entrevista pel que afecta les empreses i l'economia catalana. "Ara s'ha descobert la importància de tenir un Govern perquè pots estar d'acord o no, però és important que hi hagi un interlocutor", ha matisat.
Baiget ha assegurat que el PIB català depèn en un 13% del turisme, raó per la qual "no podem caure en l'autocomplaença, ens hem de continuar posant les piles". Tot i això, el conseller Baiget ha negat que més turistes siguin la solució, ja que el que es busca des del Govern català és "un turisme sostenible, que aporti recursos a l'economia catalana". De fet, ha negat que existeixi una massificació de turistes a Barcelona, tal com ha establert l'Enquesta sobre l'Activitat Turística de la Ciutat de Barcelona.
Tot i que Baiget assumeix que el turisme arriba inicialment atret per l'oferta de sol i platja, ha apostat per donar cada vegada és coneixement: "El turisme pot créixer molt més, a escala de l'empresariat i també territorialment". En aquest plantejament, la pregunta sobre la moratòria hotelera que aplica l'Ajuntament de Barcelona al sector hoteler també ha sortit en l'entrevista i, en aquest aspecte, Baiget recomana dur a terme "una planificació general sobre què és el que es vol fer". Jordi Baiget considera que ha d'haver-hi "una anàlisi dels fluxos turístics i decidir on han de créixer, quins són els barris saturats i com s'ha d'actuar perquè creiem que encara no hem fet una veritable extracció i anàlisi de les dades turístiques". Tanmateix, ha anunciat el desig governamental de crear un Observatori del Turisme per veure les demandes, necessitats, el paper de les administracions, etc.
Un Seat Barcelona en el futur?
A l'espai El món a Rac 1 també han plantejat al conseller d'Economia i Empresa la possibilitat que la planta de Seat aprofiti l'evident èxit de la marca Barcelona per produir un nou cotxe que porti per nom Seat Barcelona, al que el conseller ha contestat que, "tot i que no s'ha negociat, que hi hagi aquesta predisposició és una bona notícia". De fet, tal com ha publicat el diari Ara aquest dimecres, Seat utilitzarà la marca Barcelona per comercialitzar els seus productes a l'exterior amb el missatge "created in Barcelona".
Per últim, les negociacions que s'estan duent a terme a Madrid per fer possible un pacte d'investidura entre el Partit Popular i Ciutadans també ha sorgit a l'entrevista pel que afecta les empreses i l'economia catalana. "Ara s'ha descobert la importància de tenir un Govern perquè pots estar d'acord o no, però és important que hi hagi un interlocutor", ha matisat.