15
de Desembre
de
2013
Act.
16
de Desembre
de
2013
La connexió de tren d'alta velocitat entre París i Barcelona ha començat aquest diumenge, amb la sortida del primer servei entre la capital francesa i la capital catalana.
La Societat Nacional de Ferrocarrils de França (SNCF), associada amb la Renfe espanyola, es llança amb quatre noves línies, entre elles la París-Barcelona, amb el repte d'aconseguir amb elles més d'un milió de passatgers internacionals el 2014 i d'elevar del 5% a almenys el 8% la seva quota de mercat en el trajecte entre les dues capitals.
Des d'aquest diumenge, 15 de desembre, la ciutat francesa queda enllaçada amb Barcelona amb dues freqüències, a les 7.15 i a les 14.07 des de l'estació de París-Lió, amb arribada 6 hores i 25 minuts després de la sortida la de Barcelona-Sants.
L'acte oficial d'inauguració d'aquest servei internacional d'AVE s'ha celebrat aquest migdia a Perpinyà (França), i els dos executius han estat representats per la ministra de Foment, Ana Pastor, i pel ministre delegat de Transports de França, Frédéric Cuvillier.
El primer tren
El primer AVE directe de la línia Barcelona-París ha sortit aquest matí a les 9.20 de l'estació barcelonina de Sants i té previst arribar a les 15.53 hores a la capital francesa.
Segons ha informat la companyia ferroviària Renfe, aquest és el primer tren d'alta velocitat que surt de Barcelona, però la ruta entre les dues ciutats s'ha estrenat a les 7.15 d'aquest matí amb un tren que ha sortit de París i que està previst que arribi a l'estació de Sants a les 13.40 hores.
Encara que ja funcionava l'alta velocitat als dos costats dels Pirineus, el viatger havia de fer transbord a Figueres (Alt Empordà) i esperar entre 12 i 22 minuts al pròxim tren.La posada en marxa d'aquesta connexió suposa que Espanya i França quedaran connectades en alta velocitat ferroviària a partir d'avui amb cinc trens diaris per sentit, que cobriran el trajecte en unes sis hores i mitja.
A més de la rutaBarcelona-París, també s'estrenen tres més: la que unirà Madrid i Marsella en 7 hores, la que enllaçarà Barcelona i Tolosa en tres hores i la que comunicarà la capital catalana amb Lió en 4 hores i 53 minuts.
Per formalitzar la inauguració del nou servei, s'ha organitzat un tren especial per a autoritats entre Barcelona i Perpinyà que no admet passatge.
La Societat Nacional de Ferrocarrils de França (SNCF), associada amb la Renfe espanyola, es llança amb quatre noves línies, entre elles la París-Barcelona, amb el repte d'aconseguir amb elles més d'un milió de passatgers internacionals el 2014 i d'elevar del 5% a almenys el 8% la seva quota de mercat en el trajecte entre les dues capitals.
Des d'aquest diumenge, 15 de desembre, la ciutat francesa queda enllaçada amb Barcelona amb dues freqüències, a les 7.15 i a les 14.07 des de l'estació de París-Lió, amb arribada 6 hores i 25 minuts després de la sortida la de Barcelona-Sants.
L'acte oficial d'inauguració d'aquest servei internacional d'AVE s'ha celebrat aquest migdia a Perpinyà (França), i els dos executius han estat representats per la ministra de Foment, Ana Pastor, i pel ministre delegat de Transports de França, Frédéric Cuvillier.
El primer tren
El primer AVE directe de la línia Barcelona-París ha sortit aquest matí a les 9.20 de l'estació barcelonina de Sants i té previst arribar a les 15.53 hores a la capital francesa.
Segons ha informat la companyia ferroviària Renfe, aquest és el primer tren d'alta velocitat que surt de Barcelona, però la ruta entre les dues ciutats s'ha estrenat a les 7.15 d'aquest matí amb un tren que ha sortit de París i que està previst que arribi a l'estació de Sants a les 13.40 hores.
Encara que ja funcionava l'alta velocitat als dos costats dels Pirineus, el viatger havia de fer transbord a Figueres (Alt Empordà) i esperar entre 12 i 22 minuts al pròxim tren.La posada en marxa d'aquesta connexió suposa que Espanya i França quedaran connectades en alta velocitat ferroviària a partir d'avui amb cinc trens diaris per sentit, que cobriran el trajecte en unes sis hores i mitja.
A més de la rutaBarcelona-París, també s'estrenen tres més: la que unirà Madrid i Marsella en 7 hores, la que enllaçarà Barcelona i Tolosa en tres hores i la que comunicarà la capital catalana amb Lió en 4 hores i 53 minuts.
Per formalitzar la inauguració del nou servei, s'ha organitzat un tren especial per a autoritats entre Barcelona i Perpinyà que no admet passatge.