El saló immobiliari Barcelona Meeting Point, organitzat pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona, ha clausurat la seva 22 edició amb 16.663 visitants acreditats, superant en un 5% les xifres de l'any passat, ha informat l'organització en un comunicat aquest diumenge.
El delegat especial de l'Estat al Consorci de la Zona Franca de Barcelona i President de Barcelona Meeting Point, Pere Navarro, ha assenyalat que aquest any s'ha celebrat el BMP "més social i aquesta és la línia que es vol potenciar de cara al futur".
Un 29,8% dels visitants de BMP 2018 té intenció de llogar un pis en els propers mesos mentre que aproximadament un 17,2% vol comprar un habitatge.
"Fem una valoració molt positiva. Estem molt orgullosos del feina feta perquè hem rebut més de 16.600 visitants i ens consta la satisfacció de la gran majoria de les empreses participants", ha assegurat Navarro.
També ha explicat que "BMP ha propiciat la relació i ha potenciat la cooperació entre els diferents actors implicats en
el sector immobiliari" i ho ha qualificat com el millor mecanisme per resoldre els problemes amb els quals explica el sector.
El 69,5% dels visitants de Barcelona Meeting Point tenen entre 35 i 55 anys, i un 60,3% d'ells són homes, enfront d'un 39'7% de dones.
"Volem potenciar un sector immobiliari al servei de les persones, especialment dels joves que veuen com l'accés a l'habitatge és un veritable llast per construir la seva opció de vida", ha concretat Navarro.
El president de BMP també ha destacat que "aquest any al programa de conferències també s'ha incorporat una trobada amb l'Associació WIRES-Women in Real Estate Spain- per reivindicar la igualtat d'oportunitats professionals entre homes i dones" i ha lamentat que el sector encara estigui lluny de la paritat i que hi hagi poques dones en els llocs directius.