Barcelona Wine Week: l'art i la democràcia del vi
La primera edició d'aquest saló vol revaloritzar els vins espanyols en mercats internacionals
El palau 8 del recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona obrirà les seves portes a la primera edició del Barcelona Wine Week (BWW) del 3 al 5 de febrer d'enguany. Aquest nou saló està organitzat per Fira de Barcelona a través de la seva societat Alimentaria Exibibitions i pretén ser una plataforma per mostrar a operadors internacionals la gran varietat i el potencial de vins espanyols.
"Amb la BWW es vol millor les exportacions als mercats exteriors dels nostres millors vins i augmentar el valor als ulls dels compradors internacionals dels nostres vins", ha assegurat aquest dimarts Josep Pagés, president de la BWW, en roda de premsa. Pagés ha remarcat que malgrat que actualment Espanya lidera les exportacions mundials del vi i és el país que més hectàrees de vinya té al món, encara vol enaltir més la seva percepció i valor.
Pagés: "Amb la BWW es vol millor les exportacions als mercats exteriors dels nostres millors vins i augmentar el valor als ulls dels compradors internacionals"
Sembla que el saló vitivinicola assolirà els seus objectius, ja que de moment s'han acreditat al voltant de 550 cellers d'arreu del territori espanyol, els quals suposen més de 40 Denominacions d'Origen (DO). De moment, ja han confirmat que participaran compradors internacionals de 50 països estratègics per l'exportació dels vins espanyols.
"L'expectativa és que participin 18.000 professionals", confirma Antonio Valls. El BWW acollirà no només grans bodegues sinó també pimes i micro-pimes, que formin part d'una DO o no, ja que un altre dels principals objectius és democratitzar l'accés als mercats exteriors de tota la indústria.
El territori com a fil conductor
El saló vol posar en valor el territori i la diversitat que aquest aporta a la producció vitivinícola, És per això que s'ha organitzat amb molta cura la distribució dels estands al llarg de la fira. La BWW es proposa que els seus assistents transitin entre els diferents estands que la conformen com si viatgessin a través del territori.
L'espai de l'exposició es dividirà en dues zones. La primera, i més gran, serà la BBW Lands, un espai que inclourà els cellers organitzats per territori, DO i altres aspectes de qualitat. La segona àrea en l'exposició serà la BWW Groups & Complements, un lloc de reunió entre cellers i empreses dedicades a la priducció d'equips, accessoris i serveis en el sector.
L'art del vi
La Barcelona Wine Week vol fer del vi una experiència per als cinc sentits. El vi no es limita a una beguda més sinó que es marida amb un gran bagatge que el saló vol plasmar. Per una banda, el BWW incorporarà diverses expressions artístiques que van des de l'escultura fins al tasts que uniran Rock&Roll i havaneres.
"El Barcelona Wine Week incorporarà l'art i el vi de la mà d'escultures, tasts, Rock&Roll i havaneres"
Els assitents podran aprendre d'aquesta experiència intercultural que acompanya el món del vi a l'espai del BBWHub, un espai de formació i experimentació, on es concentraran gran part de les activitats programades en aquests tres dies. Aquesta zona del saló es dividirà en diverses àrees com la Tasting Area, que acollirà una desena de tast de vi amb personalitats com Ferran Centelles i David Seijas, sommeliers d'El Bulli.
A més, també trobarem l'espai Book & Wine, pensat per a què els professionals que participen en l'esdeveniment es puguin relaxar i gaudir d'una extensa bibliografia sobre el sector del vi.
El BWWGastronomy serà l'encarregat de maridar el saló. En aquesta secció del saló s'hi concentraran set restaurants (Gresca, Xerta, Monocrom, D'Aprop, Casa Xica, 130 i Oriol Alaguer), que han dissenyat tapes exclusivament per al saló, que mariden amb alguns dels vins exposats.
Connexió amb el consumidor
L'experiència del BWW no quedaran únicament tancada al recinte firal de Montjuïc. El saló vol connectar i interacciona amb la ciutat de Barcelona i apropar-se als consumidors de vi. Per això posaran en marxa el BWW likes the city!, un programa d'activitat amb el que el saló s'alia amb els sectors del comerç, la cultura i l'oci de Barcelona per oferir diverses experiències arreu de la ciutat.
El públic interessat a saber com participar en les diferents demostracions i tasts que organitza aquest programa només cal que entrin a la web de la Barcelona Wine Week per consultar les activitats que s'organitzen fora de l'horari de la fira. Bon profit! O encara millor: Bon beure vitivinícola!