• Economia
  • Cap de setmana negre per Vueling

Cap de setmana negre per Vueling

La Generalitat convoca la direcció de l'empresa a una reunió d'urgència i Foment li obre expedient | L'aerolínia compleix 12 anys sumida en el caos

El creixement de Vueling posa en risc la seva sostenibilitat
El creixement de Vueling posa en risc la seva sostenibilitat
Europa Press
04 de Juliol de 2016
Act. 04 de Juliol de 2016
La Generalitat ha convocat la direcció de Vueling a una reunió d'urgència aquest dilluns per demanar "un canvi d'actitud" en relació amb la solució dels problemes que estan afectant la seva operativa i han provocat retards i cancel·lacions durant els últims dies, ha informat aquest diumenge l'executiu català en un comunicat.

Els representants del Govern seran els consellers d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, i el de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, acompanyats del secretari d'Empresa i Competitivitat, Joan Aregio; el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, i la directora de l'Agència Catalana de Consum (ACC), Montserrat Ribera.

La trobada es farà a les 17.00 hores a la seu de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat, i l'ACC també desplaçarà aquest dilluns a l'Aeroport de Barcelona-El Prat tècnics d'assessorament als quals els usuaris afectats podran fer les consultes que considerin.

Des de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat s'ha demanat informació a les autoritats de l'aeroport i a AENA per conèixer la situació en la qual es troben els usuaris i com està afectant l'operativitat de les instal·lacions.

L'ACC ha cursat dos requeriments a Vueling i un a AENA, i la Generalitat està estudiant com pot sancionar l'aerolínia en relació amb la situació creada fins ara.

Expedient de Foment
Per la seva banda, l'Agència Espanyola de Seguretat Aèria (AESA) ha obert un expedient a Vueling per aclarir l'origen dels problemes d'operació dels últims dies i Aviació Civil ha citat aquest dilluns, 4 de juliol, el president de la companyia per escoltar les seves explicacions i els seus plans per regularitzar la situació.

"Des que han començat els retards, AESA està vetllant perquè la companyia compleixi amb els drets que assisteixen els passatgers i la situació es regularitzi amb la màxima celeritat possible", ha assenyalat el secretari d'Estat d'Infraestructures, Julio Gómez-Pomar.

En les seves declaracions ha apuntat que "ni Vueling ni cap altra companyia pot perjudicar milers de viatgers amb el pretext d'una planificació dolenta". En aquest sentit, des del Ministeri de Foment han recordat als passatgers que els seus drets estan recollits en la carta europea de drets del viatger.

Disculpes
Vueling ha expressat aquest diumenge les seves disculpes pels retards i cancel·lacions. En un comunicat, assegura que la situació "està millorant", ja que s'estan produint menys retards que en dies anteriors, però preveu que es cancel·lin 14 dels 700 vols previstos per a aquest mateix diumenge.

La companyia afirma en el document que els passatgers que han patit una cancel·lació "han estat reubicats en els següents vols disponibles o bé se'ls ha ofert el reemborsament de l'import del bitllet" si han optat per no viatjar, i que és la mateixa opció que han ofert als passatgers que han patit un retard superior a les tres hores.

Vueling ha obert una línia d'atenció al client dedicada especialment als afectats per aquesta situació al telèfon 93 122 08 51, i indica que es pot consultar l'estat dels vols a la seva web i app.

Sobre els passatgers que es troben fent cues a l'aeroport, sosté que "s'ha ofert assistència" mitjançant refrescos i menjar, i que assumirà les despeses addicionals que hagin pogut patir.

Segons el text, l'aerolínia està reforçant torns de treball i contractant serveis extra per resoldre el problema: "En una difícil situació com és l'actual, tots els treballadors de Vueling estem treballant al màxim nivell per a solucionar-ho amb la major brevetat possible".