• Economia
  • Els catalans prioritzen els aliments saludables en les seves compres

Els catalans prioritzen els aliments saludables en les seves compres

El 83,3% dels enquestats per l'Observatori Bonpreu i Esclat afirmen tenir en compte els productes saludables a l'hora d'anar al supermercat

 El concepte de sobirania alimentària ha estat emprat com a estratègia defensiva davant les importacions de tercers països | iStock
El concepte de sobirania alimentària ha estat emprat com a estratègia defensiva davant les importacions de tercers països | iStock
Redacció VIA Empresa
Barcelona
08 d'Agost de 2017
Act. 08 d'Agost de 2017

El 83,8% dels catalansté en compte els aliments saludables a l'hora de fer la compra, tot i que destaquen els lleidatans com els més sensibilitzats en aquest aspecte (87,7%). Així ho ha establert el segon informe de l'Observatori Bonpreu i Esclat del consum alimentari a Catalunya.

 

Tot i així, la sensibilitat cap a la compra de productes saludables presenta variacions segons l'edat dels compradors. Per als joves fins a 25 anys, la predisposició a comprar productes naturals només actua en un 68,5% dels casos, mentre que per als més grans de 65 anys es dóna en un 92,5% de les compres.

A més, les dones (un 84,4%) són les que més prioritzen l'alimentació saludable, tot i que la diferència respecte als homes no és molt rellevant, atès que aquests s'hi preocupen un 81,2% dels enquestats.

 

Segons les enquestes de l'Observatori, els greixos condicionen al 65,1% dels consumidors a l'hora de fer la compra. Li segueixen els conservants i additius (56,1%) i el sucre (48,5%) com a preocupacions en l'alimentació.

La preferència cap als productes ecològics és rellevant per al 26,7% dels compradors, tot i que els que presenten una major sensibilitat cap aquesta qüestió són les persones entre 26 i 35 anys. A més, per territoris, destaquen els habitants de Girona (29,6%) i Barcelona (27,6%). Per sexes, són les dones les que lideren aquesta tendència, amb un 28%, enfront del 23,4% dels homes, segons informa l'empresa en un comunicat.

D'altra banda, les etiquetes nutricionals són la principal font d'informació que utilitzen els compradors per detectar els productes saludables, en un 39,6% dels casos. Les segueixen els professionals de la salut (22,1%) i la mateixa experiència (19,6%).