Catalunya participa a la fira londinenca amb un estand propi a la secció d'Europa | ACN

Economia

Catalunya aterra al World Travel Market de Londres per incrementar l'atracció del turista britànic

L'estand concentra una trentena d'empreses per captar turoperadors, que aporten el 40% del visitant del Regne Unit

Catalunya ha inaugurat el seu estand al World Travel Market (WTM) de Londres, una de les fires turístiques més importants del món, per incrementar la capacitat d'atracció del visitant britànic amb valor. L'espai acull una trentena d'empreses, 23 de les quals privades, per incrementar el volum de turistes del Regne Unit, que suposa el segon mercat emissor a Catalunya i el tercer en despesa. L'objectiu és adreçar-se a un perfil allunyat del concepte de turisme de borratxera i captar aquell visitant que té consciència de què visita, amb un ampli ventall de possibilitats i activitats per a configurar la seva estada. Segons dades de l'Agència Catalan de Turisme, el 40% del turista britànic es mou a través de turoperadors.

La presència de Catalunya busca consolidar xifres com les registrades el 2019, amb uns 2 milions de turistes procedents del Regne Unit, xifra a la qual s'acosten els 1,8 de 2023. "És interessant veure la seva despesa, que ha augmentat, i no es pot repercutir només en la inflació o el canvi de tipus, hi ha un augment real de la despesa", explica a l'ACN la directora de l'Agència Catalana de Turisme, Arantxa Calvera.

L'espai acull una trentena d'empreses, 23 de les quals privades, per incrementar el volum de turistes del Regne Unit

De fet, la despesa mitjana d'un turista britànic l'any 2019 era de 202 euros diaris, mentre que avui dia és de 217: "És un augment significatiu", assegura Calvera, que destaca que ara mateix el tipus de canvi beneficia el visitant del Regne Unit.

De la mateixa manera, defugen del turisme de borratxera que sovint s'ha associat al visitant britànic, amb una proposta àmplia i complementària que va més enllà de l'oferta que pot oferir la ciutat de Barcelona, la Costa Brava o la Costa Daurada, per obrir el ventall de possibilitats que ofereix el país. Això s'aconsegueix amb altres activitats vinculades a l'enoturisme, els esports de muntanya o l'oferta de neu del Pirineu, entre d'altres.