Enoturisme

Economia

Catalunya, seu de la Wine Tourism Conference 2016

El director de l'Agència Catalana de Turisme reivindica el país com a destinació enoturística "de primer ordre"

Catalunya serà la seu de la International Wine Tourism Conference 2016. El director de l'Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, ha assistit avui a la clausura del congrés d'aquest any, que ha tingut lloc a Reims (França), durant el 8 i 9 d'abril. Allí ha recollit el testimoni per organitzar l'edició de l'any vinent conjuntament amb la Diputació de Barcelona. Espasa ha realitzat una ponència sobre el potencial enoturístic de Catalunya, davant dels més de 300 professionals assistents de 45 països diferents.

L'International Wine Tourism Conference és un congrés anual que aquest any ha arribat a la seva setena edició, convertint-se en un referent de l'enoturisme a nivell mundial. En anys anteriors, el congrés s'ha celebrat en altres destinacions europees com Tbilisi, Geòrgia (2014), Zagreb, Croàcia (2013) o Perugia, Itàlia (2012).

Durant la intervenció, Espasa ha volgut destacar que "Catalunya és una destinació enoturística de primer ordre, coneguda no només per la qualitat dels seus vins i caves, sinó també per la variada oferta turística que ofereix als amants d'aquest món".

Fa dos anys, la Generalitat va posar en marxa el programa Enoturisme Catalunya que té com a principal repte posicionar Catalunya com a destinació referent en enoturisme a escala mundial.

Des de llavors, diverses accions s'han dut a terme per potenciar l'oferta enoturística de la destinació: des de la creació d'una Taula d'Enoturisme que té com a objectiu treballar amb la màxima cooperació i coresponsabilitat publicoprivada en la millora de la competitivitat enoturística del territori, fins a la senyalització amb 30 plafons de les entrades a les Denominacions d'Origen (DO) vinícoles catalanes, a més de la convocatòria dels primers premis d'Enoturisme de Catalunya o la publicació d'un mapa guia de l'enoturisme català.

L'enoturisme és també un dels principals productes que serveix per promocionar l'oferta turística de les comarques de l'interior de Catalunya, una de les línies d'actuació establertes en el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya. L'objectiu és donar a conèixer la riquesa turística de l'interior, alhora que reequilibrar el PIB turístic territorial. Per això, l'Agència Catalana de Turisme ha volgut que el 2015 sigui l'Any del Turisme Interior i de Muntanya, i ha organitzat diverses accions de comercialització i promoció específiques per aquesta oferta. Una d'elles és el Mercat d'Escapades, que es va celebrar del 20 al 22 de març a Barcelona, i que va servir perquè els visitants poguessin informar-se i comprar in situ viatges, activitats i experiències diferents per conèixer l'interior de Catalunya.