30
de Març
de
2017
Act.
31
de Març
de
2017
"Mira aquesta taula, la cadira, el llum que penja de la paret... pràcticament tot el que ens envolta porta algun cargol". Antonio Garcia és el General Manager a Espanya de Bossard, una multinacional suïssa que a través de la distribució de cargols es converteix en el primer pas perquè qualsevol fàbrica faci la transició cap a la indústria 4.0. Molt sovint ni tan sols les empreses són conscients de la quantitat de cargols que fan servir, estiguin en el sector que estiguin. A través del sistema Bossard Inventory Management es produeix la gestió smart de la peça més petita de la cadena. "Al final de l'any pot representar un 0,5% del pressupost de l'empresa i està una mica abandonat. Facilitem a les indústries que no hi hagin de pensar més i dediquin el seu temps a tasques de més valor afegit", resumeix Garcia, que la setmana que ve serà un dels ponents de la fira Advanced Factories.
Una distribució connectada
"Quan visitem per primer cop una fàbrica, normalment trobem les caixes amb els diferents tipus de cargols escampades de qualsevol manera", explica el responsable de Bossard. El que sembla una peça sense massa rellevància, pot acabar aturant una fàbrica si no hi ha manera de trobar el cargol adequat entre el desordre. La solució que proposa Bossard ordena tot l'estoc de cargols en prestatges o palets numerats, cadascun d'ells amb una bàscula connectada a Internet que monitoritza en temps real les reserves de les peces.
D'aquesta manera, l'empresa sempre tindrà a la fàbrica els cargols que necessita, amb comandes que es gestionen automàticament i que es distribueixen amb la periodicitat que desitgi. "Arriba una sola entrega amb totes les referències, i no una de tant en tant que pot quedar oblidada", argumenta Garcia. A més, insisteix que "la fàbrica guanya en eficiència, té un estoc més ajustat i sempre disponible. Sense obviar que ho té tot ordenat i l'ordre crida a l'ordre".
La contribució a la smart fab és una de les tres potes sobre les quals s'aguanta la proposta de Bossard, juntament amb els serveis de consultoria i la mateixa varietat de producte. Garcia assegura que poden reduir fins a un 30% les referències de cargols que acaba utilitzant una empresa. "Analitzem què estan fent servir i si podem substituir dues peces per una de multifuncional". Poder triar i remenar entre un catàleg de 70.000 referències de cargols és de gran ajuda.
Cultura suïssa
Amb presència a Espanya des de fa 14 anys, quan va adquirir una empresa francesa que hi tenia delegació; Bossard és una multinacional suïssa amb més de 250.000 clients arreu del món. "Estem fent molts esforços a Catalunya", assegura el seu directiu sobre un territori que ja suposa el 50% de la facturació de l'empresa a Espanya. Un volum de negoci que el 2016 pràcticament s'ha multiplicat per dos arribant als tres milions d'euros.
Pel que fa a instal·lacions intel·ligents, en tenen 10 d'instal·lades, com la que hi ha a la fàbrica de Germans Boada a Santa Oliva. En total, gestionen 4.500 safates connectades. Una presència a l'alça però encara menor si es compara amb la que tenen a altres mercats. "A Espanya tot just està començant el canvi de cultura industrial", conclou Antonio Garcia.
Una distribució connectada
"Quan visitem per primer cop una fàbrica, normalment trobem les caixes amb els diferents tipus de cargols escampades de qualsevol manera", explica el responsable de Bossard. El que sembla una peça sense massa rellevància, pot acabar aturant una fàbrica si no hi ha manera de trobar el cargol adequat entre el desordre. La solució que proposa Bossard ordena tot l'estoc de cargols en prestatges o palets numerats, cadascun d'ells amb una bàscula connectada a Internet que monitoritza en temps real les reserves de les peces.
Així acostuma a 'organitzar-se' l'estoc de cargols. PGF |
D'aquesta manera, l'empresa sempre tindrà a la fàbrica els cargols que necessita, amb comandes que es gestionen automàticament i que es distribueixen amb la periodicitat que desitgi. "Arriba una sola entrega amb totes les referències, i no una de tant en tant que pot quedar oblidada", argumenta Garcia. A més, insisteix que "la fàbrica guanya en eficiència, té un estoc més ajustat i sempre disponible. Sense obviar que ho té tot ordenat i l'ordre crida a l'ordre".
La contribució a la smart fab és una de les tres potes sobre les quals s'aguanta la proposta de Bossard, juntament amb els serveis de consultoria i la mateixa varietat de producte. Garcia assegura que poden reduir fins a un 30% les referències de cargols que acaba utilitzant una empresa. "Analitzem què estan fent servir i si podem substituir dues peces per una de multifuncional". Poder triar i remenar entre un catàleg de 70.000 referències de cargols és de gran ajuda.
Un exemple d'instal·lació de Bossard, en aquest cas a la fàbrica de Germans Boada. PGF |
Cultura suïssa
Amb presència a Espanya des de fa 14 anys, quan va adquirir una empresa francesa que hi tenia delegació; Bossard és una multinacional suïssa amb més de 250.000 clients arreu del món. "Estem fent molts esforços a Catalunya", assegura el seu directiu sobre un territori que ja suposa el 50% de la facturació de l'empresa a Espanya. Un volum de negoci que el 2016 pràcticament s'ha multiplicat per dos arribant als tres milions d'euros.
Cada safata va sobre una bàscula connectada a Internet. PGF |
Pel que fa a instal·lacions intel·ligents, en tenen 10 d'instal·lades, com la que hi ha a la fàbrica de Germans Boada a Santa Oliva. En total, gestionen 4.500 safates connectades. Una presència a l'alça però encara menor si es compara amb la que tenen a altres mercats. "A Espanya tot just està començant el canvi de cultura industrial", conclou Antonio Garcia.