mercats
El vi català és el més consumit a Catalunya per cinquè any consecutiu
Segons l'informe Nilsen de 2018 que ha fet públic l'Incavi, la quota de mercat de totes les denominacions d’origen catalanes juntes, és del 38’74%
El consum català en hostaleria i alimentació
L’informe Nielsen analitza el volum i el valor de les vendes de vi en el canal hostaleria i en el canal alimentació. Pel que fa al canal alimentació, es repeteix el lideratge dels darrers tres anys i incrementa més de tres punts respecte l’any 2017, situant-se en una quota de mercat del 38,67%. En volum, aquesta quota representa 11,78 milions de litres de vi. Una xifra que creix any rere any i és un 13% superior que l’any 2016, que estava a 10,23 milions de litres de vi.
Al canal hostaleria, el vi amb DO catalana continua creixent i mantenint el lideratge que va iniciar l’any passat. La quota de mercat aquest 2018 és del 38,85%, més d’un punt que la quota de l’any 2017 que era del 37,42%. En els darrers quatre anys, les DO catalanes han incrementat un 24% les seves vendes en aquest canal, passant de 6,17 milions de litres de vi l’any 2016 als 8,19 l’any 2018.
Per denominacions d’origen, totes pugen, fins i tot Penedès i Empordà que l’any passat experimentaven una lleugera baixada, tret d’Alella i Conca de Barberà que han disminuït la seva quota de mercat però en una proporció molt petita. I per que fa al consum de vi català a l’estat espanyol, amb Catalunya inclosa, arriba al 7’82% de quota de mercat, un punt més que l’any 2017. Si no es té en compte Catalunya, el mercat espanyol consumeix un 2’55% de quota de mercat de vi que es fa a Catalunya, pràcticament un punt més que l’any 2017.