27
d'Octubre
de
2014
Act.
27
d'Octubre
de
2014
La Cambra de Comerç de Barcelona està descontenta amb la inversió en el Corredor Mediterrani i ha recriminat a l'Estat que concentri les inversions dels pressupostos fora dels corredors ferroviaris considerats prioritaris per la Unió Europea.
L'entitat presidida per Miquel Valls ha presentat un estudi on critica que es destini el 43% del total del pressupost públic, que ascendeix a 8.500 milions d'euros, en mantenir i ampliar l'AVE mentre es deixa en segon pla el tràfic de mercaderies.
El Ministeri de Foment destinarà 1.353 milions d'euros al Corredor Atlàntic i 1.001 milions al Corredor Mediterrani, mentre que invertirà 1.668 milions en obres fora d'aquests dos corredors ferroviaris.
L'estudi lamenta que en l'augment de la inversió de l'AVE, es destinarà "la meitat dels recursos a Galícia i Castella i Lleó".
D'altra banda, Catalunya només rebrà el 8% de la inversió d'ADIF en l'AVE durant el 2015 per la finalització de l'execució del gruix de les obres de la línia Barcelona-Frontera francesa.
La Cambra de Comerç també ha assenyalat que l'Estat invertirà 1.001 milions d'euros el 2015 al Corredor Mediterrani, enfront dels 1.353 milions que destinarà al Corredor Atlàntic i dels 1.668 milions que aniran a obres fora d'aquests eixos ferroviaris prioritaris.
L'estudi també denuncia que l'Estat assigna teòricament 1.359 milions d'euros al Corredor Mediterrani, però que d'aquests recursos, un total de 741 milions es destinen realment a obres de connexió de l'AVE radial de Madrid. "L'aposta de l'Estat pel Corredor Mediterrani no serà real fins que es resolgui l'accés ferroviari al Port de Barcelona", conclou.
L'entitat presidida per Miquel Valls ha presentat un estudi on critica que es destini el 43% del total del pressupost públic, que ascendeix a 8.500 milions d'euros, en mantenir i ampliar l'AVE mentre es deixa en segon pla el tràfic de mercaderies.
El Ministeri de Foment destinarà 1.353 milions d'euros al Corredor Atlàntic i 1.001 milions al Corredor Mediterrani, mentre que invertirà 1.668 milions en obres fora d'aquests dos corredors ferroviaris.
L'estudi lamenta que en l'augment de la inversió de l'AVE, es destinarà "la meitat dels recursos a Galícia i Castella i Lleó".
D'altra banda, Catalunya només rebrà el 8% de la inversió d'ADIF en l'AVE durant el 2015 per la finalització de l'execució del gruix de les obres de la línia Barcelona-Frontera francesa.
La Cambra de Comerç també ha assenyalat que l'Estat invertirà 1.001 milions d'euros el 2015 al Corredor Mediterrani, enfront dels 1.353 milions que destinarà al Corredor Atlàntic i dels 1.668 milions que aniran a obres fora d'aquests eixos ferroviaris prioritaris.
L'estudi també denuncia que l'Estat assigna teòricament 1.359 milions d'euros al Corredor Mediterrani, però que d'aquests recursos, un total de 741 milions es destinen realment a obres de connexió de l'AVE radial de Madrid. "L'aposta de l'Estat pel Corredor Mediterrani no serà real fins que es resolgui l'accés ferroviari al Port de Barcelona", conclou.