SALUT MENTAL
Només el 50% dels professionals sent que pot parlar sobre salut mental amb el seu superior
Segons Hays, la relació amb un superior és la més influent pel benestar d'un treballador
Amb motiu del Dia Mundial de la Salut Mental, que se celebra anualment el 10 d'octubre, la consultora Hays ha preguntat a més de 26.800 enquestats de tot el món si podien parlar obertament amb el seu responsable sobre la salut mental. Poc més de la meitat (51%) dels enquestats han assenyalat que estarien oberts a fer-ho, mentre que el 49% ha indicat que no.
Davant d'aquesta situació, Sandra Henke, directora global de People & Culture a Hays, ha assenyalat que “és ben sabut que la relació amb un superior és la més influent pel que fa al benestar d'un empleat. Cal que els gerents s'esforcin més a crear un ambient on els professionals puguin ser oberts i transparents".
L'experta de Hays ha afegit que, “abans de la covid-19, el paper d'un directiu es podia considerar, sovint, unidimensional, perquè era molt probable que el seu equip estigués físicament davant seu. Ara, el fet que molts empleats treballin en un entorn híbrid, suposa un gran impacte per a les organitzacions i els directius, ja que s'han de replantejar com poden donar suport al seu equip fins i tot quan no estan físicament davant d'ells."
Directrius sobre salut mental a la feina
El tema del Dia Mundial de la Salut Mental d'aquest any és “Fer de la salut mental i el benestar una prioritat mundial per a tothom". L'Organització Mundial de la Salut (OMS) ha publicat recentment unes "Directrius sobre salut mental a la feina", on revelen que el 15% dels adults en edat per treballar pateixen un trastorn de salut mental en algun moment de la seva carrera, i que s'estima que la depressió i l'ansietat costen a l'economia mundial un bilió de dòlars a l'any, a causa, en gran part, a la pèrdua de productivitat.
"Els senyals no seran els mateixos per a tothom, i no sempre seran clars si no es veu algú presencialment i amb regularitat. No obstant això, hi ha alguns indicis que solen significar que alguna cosa va malament. Els signes més comuns poden ser un canvi en l'estat d'ànim o en el comportament, en la forma d'interactuar amb els altres, si una persona s'ha aïllat de la feina, una manca de motivació o de concentració, o si se sent cansada o ansiosa", explica Henke. “Tot i que un bon líder és accessible, moltes persones només se senten còmodes obrint-se amb els més propers. El més important és que, quan algú estigui disposat a parlar amb tu, hi siguis per donar suport".