• Economia
  • El 4YFN destaca les ponències de Shazam, Twitter i Airbnb

El 4YFN destaca les ponències de Shazam, Twitter i Airbnb

Els organitzadors de la trobada d'emprenedors paral·lela al Mobile World Congress ofereixen més de 150 conferències

Presentació de Ricardo Urías a la primera edició del 4YFN
Presentació de Ricardo Urías a la primera edició del 4YFN
Europa Press
26 de Febrer de 2015
Act. 26 de Febrer de 2015

La segona edició del 4 Years From Now (4YFN) comptarà amb conferències de figures destacades del sector de les 'startups', com el director executiu de Shazam, Rich Riley; el director de vendes en línia de Twitter, John Ploumitsakos; i el vicepresident d'Enginyeria d'Airbnb, Mike Curtis, i potenciarà les reunions de negocis.

 

En total hi ha més de 150 conferenciants confirmats, entre els quals també es troben empresaris que van invertir en fases inicials d'empreses que s'han tornat famoses com Accel Partners i Ozon Holdings, ha informat aquest dimecres en un comunicat l'organització de l'esdeveniment, que es farà al recinte de Montjuïc de la Fira de Barcelona del 2 al 5 de març.

El 4YFN d'aquest any té un programa amb 60 tallers i sessions de treball de petit format, ha ampliat la zona expositora de 'startups' i acceleradores i comptarà amb un mercat de la innovació on 235 empreses de diversos països mostraran les seves novetats.

El certamen també fomentarà les reunions entre startups, inversors, directors d'innovació i fons de capital risc, i està previst que en aquesta edició més de 100 empreses seleccionades contactin amb 150 inversors.

Els emprenedors i els inversors s'agruparan en quatre nivells en funció de la quantitat de capital que necessitin i de la seva capacitat econòmica en cas dels inversors.

4YFN awards
Els 4YFN Awards, les tres competicions de 'startups' de mòbil que se celebraran en el certamen, van rebre 516 sol·licituds procedents de 56 països, entre les quals s'han seleccionat els vuit millors projectes per eix temàtic que participaran a les competicions.

El 4YFN té tres competicions tematitzades: Disrupted by Mobile el 2 de març, IoT (Internet of Things) dimarts 3, i Digital Media dimecres 4, i un jurat format per inversors internacionals, directors d'innovació i professionals vinculats a l'afany emprenedor.

Espanya, Estats Units, Regne Unit i Alemanya lideren el rànquing de països amb més representació en els premis, i Barcelona ho fa a la llista de ciutats, seguida per Londres, Madrid i Berlín.

La primera competició, Disrupted by Mobile, comptarà amb solucions mòbils que plantegen noves eines per a la indústria tradicional davant la irrupció de la mobilitat en els seus entorns de negoci, com una plataforma que reinventa la forma de cuinar, una nova eina de pagaments en línia i un planificador de menús saludables, entre d'altres.

En la segona competició, IoT, hi participen vuit startups que mostren el potencial del món hiperconnectat, com una aplicació que permet a les empreses connectar amb els seus clients mitjançant experiències mòbils divertides; una aplicació que permet controlar la temperatura, la humitat i la llum mitjançant sensors, i una solució per al seguiment i la monitorització de paquets, entre d'altres.

Finalment, la competició Digital Media aglutina vuit projectes que plantegen noves maneres d'explotar, generar i consumir continguts, i entre els finalistes hi figura una app que permet la interacció de pares i fills a través de joguines; la primera càmera-calculadora del món, i una plataforma que permet crear 'playlists' amb 15 segons de vídeo, enfocada a artistes independents que es presenta com "el Tinder de la música".