El Govern d'Espanya recorda que ha d'autoritzar la transmissió de les autopistes que Abertis explota a Espanya davant l'eventual canvi de control d'aquesta companyia com a conseqüència de l'OPA que ha llançat el grup italià Atlantia.
Així ho ha indicat el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, qui assegura que el Govern decidirà al seu moment "pensant sempre en l'interès general dels espanyols".
De la Serna ha explicat que les autopistes que Abertis explota a Espanya, on és primer operador amb un total de 1.560 quilòmetres de vies, el 60% del total de la xarxa de pagament, les té a través de contractes de concessió amb l'Estat, que és el titular últim de les infraestructures.
"Atès que la titularitat de les autopistes és del Regne d'Espanya, els contractes de concessió ja contemplen que, en cas d'absorció o canvi accionarial en el concessionari, el Govern ha d'informar de la situació i autoritzar la transmissió", ha explicat el titular de Foment després de l'acte de posada en servei d'un tram de carretera a La Rioja.
Aquesta autorització se suma a la què l'Executiu ha de donar també davant un eventual canvi de control de l'Hispasat, operador de satèl·lits que actualment Abertis controla al 57%.
En aquest sentit, i tal com també ha indicat el ministre d'Economia, Luis de Guindos, De la Serna ha recordat que "també és necessari autorització del Govern".
"En tots dos casos, el Govern, en el marc de la llei, realitzarà aquestes autoritzacions i aquestes obligacions d'informar sempre pensant en l'interès general dels espanyols", ha insistit el titular de Foment.
De la Serna ha declinat realitzar cap comentari sobre l'OPA d'Atlantia que, no obstant això, "té encara per davant un llarg tràmit", atès que ha de ser admesa a tràmit primer i aprovada després per part del supervisor del mercat, la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), i autoritzada per les autoritats de competència.
Abertis té actualment en concessió quatre de les cinc autopistes el termini de les quals d'explotació venç en els propers anys. Es tracta del tram de l'AP-7 Tarragona-Alacant, que venç el 2019, i el que enllaça Barcelona amb La Jonquera i Tarragona, que culmina el 2021. Així mateix, el termini de concessió de l'AP-4 Sevilla-Cadis també acaba el 2019 i el de l'AP-2 Saragossa-Mediterrani, el 2021.