El Prat intenta desestacionalitzar-se
El trànsit de la temporada d'hivern creix un 14% i les companyies augmentaran en 1,3 milions de seients l'oferta des de l'aeroport de Barcelona de cara a l'estiu
Al 2016, el trànsit durant la temporada d'hivern va créixer un 14% per un 9% d'increment durant la temporada estival. Al 2016, la diferència entre els mesos de punta de trànsit de l'aeroport va ser dos punts inferior al rati de 2011, "fet que mostra la progressiva desestacionalització i afavoreix la continuïtat dels vols estivals durant tot l'any". Segons l'informe, "aquesta desestacionalització té implicacions importants per a totes aquelles empreses i treballadors que estan directa o indirectament afectats per la reducció de les freqüències d'hivern".
En termes generals, el trànsit a l'aeroport de Barcelona va créixer un 11,2% el 2016 fins arribar als 44,1 milions de passatgers. Un dels motius és el creixement de passatgers, per sobre del 10%, en els segments domèstic, europeu i intercontinental ( 4,2 milions de passatgers). L'aeroport de Barcelona recupera així el trànsit domèstic amb un creixement d'un 11,4%, sumant més d'1,2 milions de passatgers, després de 5 anys d'estancament. S'espera que al 2017 aquest trànsit domèstic segueixi creixent i diversifiqui l'oferta, segons l'Observatori.
El trànsit europeu (amb un creixement de 2,8 milions de passatgers, l'equivalent a un increment del 10,5% anual) lidera el creixement absolut del passatge, mentre que el mercat intercontinental experimenta el major creixement relatiu (un 15,7% més i 500.000 passatgers). "Una de les raons del creixement de Barcelona ha estat la inestabilitat i la percepció de risc en altres mercats mediterranis, fet que ha contribuït i desviat trànsit cap a Espanya i Itàlia, el que ha beneficiat a l'aeroport de Barcelona, entre d'altres. El passatge augmenta per l'increment del trànsit cap mercats europeus, liderats pel trànsit britànic ( 11% i 3,6 milions de passatgers). No obstant això, els mercats amb un major increment relatiu del passatge són els dels EUA, Irlanda i els Emirats Àrabs Units.