08
de Setembre
de
2016
Act.
08
de Setembre
de
2016
Norwegianobrirà base de llarg radi a l'Aeroport de Barcelona i connectarà la capital catalana a través de vols directes amb Los Angeles, San Francisco, Nova York i Miami a partir del 5 de juny de 2017 i durant tot l'any.
Així ho ha explicat en roda de premsa el fundador i conseller delegat de Norwegian, Bjorn Kjos, que ha estat acompanyat pel conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull; la directora de l'Aeroport de Barcelona, Sonia Corrochano; el segon tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, i el director de la Cambra de Comerç de Barcelona, Xavier Carbonell.
La ruta a Nova York (6 de juny) tindrà quatre freqüències setmanals, Los Angeles (5 de juny) i San Francisco (7 de juny i l'única connexió directa entre aquesta ciutat i Espanya) tindran tres vols a la setmana, i Miami (22 agost) en disposarà de dos.
Segons dades del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA), l'any passat 145.000 passatgers van volar fent escala entre Barcelona i Califòrnia, i amb les noves rutes l'aerolínia oferirà 170.000 places a Califòrnia.
Norwegian operarà aquestes rutes amb un primer Boeing 787-8 Dreamliner, que té una capacitat per a 291 passatgers i estarà basat des del 5 de juny al Prat, i el 22 d'agost de 2017 començarà a operar el segon Dreamliner, cosa que permetrà volar a Miami.
300 llocs de feina
Norwegian oferirà 325.000 places intercontinentals en el primer any complet d'operacions de la seva base de llarg ràdio a Barcelona, l'obertura de la qual suposarà la creació d'uns 300 llocs de treball que se sumaran als 325 treballadors de l'aerolínia que ja treballen en la T2 de l'Aeroport de Barcelona.
Amb el començament d'aquestes rutes transatlàntiques, Barcelona es convertirà en la sisena capital de llarg ràdio per a Norwegian, i Kjos ha expressat la voluntat de l'aerolínia d'operar més rutes des de l'Aeroport del Prat.
Norwegian va iniciar les seves operacions a Barcelona el 2008, on té una base de curt ràdio amb cinc avions, té la seva oficina corporativa per al sud d'Europa i opera a 22 destinacions, quatre d'elles nacionals (Bilbao, Palma, Tenerife i Gran Canària).
Entre juliol del 2015 i aquest juliol, la companyia noruega ha transportat 1,3 milions de passatgers a Barcelona, que es tradueix en un repunt del 41%: "Els desitgem molt d'èxit", ha dit Corrochano.
"Som atractius"
El conseller ha destacat l'aposta sostinguda de Norwegian per Barcelona: "Vénen aquí, no perquè subvencionem, sinó perquè som atractius. Som l'aeroport més rendible d'Espanya".
"El nostre límit és el cel. Volem competir amb ciutats globals", ha dit Collboni, mentre que Carbonell ha agraït l'impuls que la companyia ha donat a la connectivitat de la capital catalana.
Així ho ha explicat en roda de premsa el fundador i conseller delegat de Norwegian, Bjorn Kjos, que ha estat acompanyat pel conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull; la directora de l'Aeroport de Barcelona, Sonia Corrochano; el segon tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, i el director de la Cambra de Comerç de Barcelona, Xavier Carbonell.
La ruta a Nova York (6 de juny) tindrà quatre freqüències setmanals, Los Angeles (5 de juny) i San Francisco (7 de juny i l'única connexió directa entre aquesta ciutat i Espanya) tindran tres vols a la setmana, i Miami (22 agost) en disposarà de dos.
Segons dades del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA), l'any passat 145.000 passatgers van volar fent escala entre Barcelona i Califòrnia, i amb les noves rutes l'aerolínia oferirà 170.000 places a Califòrnia.
Norwegian operarà aquestes rutes amb un primer Boeing 787-8 Dreamliner, que té una capacitat per a 291 passatgers i estarà basat des del 5 de juny al Prat, i el 22 d'agost de 2017 començarà a operar el segon Dreamliner, cosa que permetrà volar a Miami.
300 llocs de feina
Norwegian oferirà 325.000 places intercontinentals en el primer any complet d'operacions de la seva base de llarg ràdio a Barcelona, l'obertura de la qual suposarà la creació d'uns 300 llocs de treball que se sumaran als 325 treballadors de l'aerolínia que ja treballen en la T2 de l'Aeroport de Barcelona.
Amb el començament d'aquestes rutes transatlàntiques, Barcelona es convertirà en la sisena capital de llarg ràdio per a Norwegian, i Kjos ha expressat la voluntat de l'aerolínia d'operar més rutes des de l'Aeroport del Prat.
Norwegian va iniciar les seves operacions a Barcelona el 2008, on té una base de curt ràdio amb cinc avions, té la seva oficina corporativa per al sud d'Europa i opera a 22 destinacions, quatre d'elles nacionals (Bilbao, Palma, Tenerife i Gran Canària).
Entre juliol del 2015 i aquest juliol, la companyia noruega ha transportat 1,3 milions de passatgers a Barcelona, que es tradueix en un repunt del 41%: "Els desitgem molt d'èxit", ha dit Corrochano.
"Som atractius"
El conseller ha destacat l'aposta sostinguda de Norwegian per Barcelona: "Vénen aquí, no perquè subvencionem, sinó perquè som atractius. Som l'aeroport més rendible d'Espanya".
"El nostre límit és el cel. Volem competir amb ciutats globals", ha dit Collboni, mentre que Carbonell ha agraït l'impuls que la companyia ha donat a la connectivitat de la capital catalana.