• Economia
  • Els comerciants esperen el millor Nadal dels últims anys

Els comerciants esperen el millor Nadal dels últims anys

La Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) preveu un augment de les vendes d'entre un 4% i un 6%

Les associacions de comerciants gironines volen promocionar els eixos de botigues locals
Les associacions de comerciants gironines volen promocionar els eixos de botigues locals
ACN
06 de Desembre de 2015
Act. 07 de Desembre de 2015
El comerç català confia que la campanya de Nadal 2015 sigui la campanya del final de la crisi. La Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) té bons auguris i preveu un augment de les vendes d'entre un 4% i un 6%, especialment en roba, llibres, alimentació, electrònica i joguines. "Estem esperançats que aquest sigui el millor Nadal dels últims anys", ha assenyalat a l'ACN el president de l'entitat, Miquel Àngel Fraile, afegint que cada família farà per aquestes dates una despesa de prop de 700 euros. L'organització preveu també un creixement en la contractació de personal en un 3%, que es tradueix en 9.000 llocs de treball, sobretot en auxiliars, animació en el punt de venda i logística.

Tot i que el fred de l'hivern s'està fent esperar amb un mes de novembre en què 'l'estiuet de Sant Martí' s'ha allargat, el president de la CCC assegura que iniciatives com el 'Black Friday' - celebrat el passat 27 de novembre-, han animat les vendes en moda i complements per aquesta temporada. Ara bé, ha reconegut que centres comercials o comerços pròxims al centre de Barcelona han estat els principals beneficiats d'aquesta activitat importada dels Estats Units, mentre que les botigues més allunyades d'aquestes zones han de "batallar" per aconseguir la fidelització del client". "És on la recuperació del sector està costant més", ha reconegut Fraile.

Comprar per Internet, una realitat encara incipient
La CCC ha detectat un progressiu increment de les vendes per Internet, tot i que encara està lluny del 85% de les vendes que es fan presencialment. "Sens dubte ens trobem amb un canal de venda consolidat, entre un 40% i un 50% dels clients ja han acudit a aquest mitjà alguna vegada", ha assenyalat. "Bàsicament, però, s'està fent servir aquest canal actualment per localitzar, informar-se i comparar preus més que no pas adquirir l'article", aprofundeix. "Cada any anirem a més amb Internet", apunta Fraile. "Hem de ser-hi, i un 56% dels establiments que assessorem compta amb pàgines web o fins i tot permet la venda d'articles", assenyala. "Un dels nostres reptes és ara facilitar aquest accés al petit i mitjà comerç", conclou.