02
de Març
de
2016
Act.
02
de Març
de
2016
Seat ha presentat aquest dimarts al Saló de l'Automòbil de Ginebra l'Ateca, el seu primer tot terreny urbà (SUV) que es fabricarà a la plata que Skoda té a la República Txeca i del què s'esperen vendre 75.000 unitats. Els sindicats de la filial catalana del grup Volkswagen han aprofitat la posada de llarg del nou model per reunir-se amb la direcció de Seat i amb membres del consorci per reclamar un nou model per la factoria de Martorell de cara al 2018 que compensi la pèrdua de l'Audi Q3.
El president del comitè d'empresa, Matías Carnero, ha recordat que l'Audi A1 requereix unes 17 hores de feina, gairebé 10 menys que el Q3, el que obliga a buscar nous models per garantir l'ocupació a la planta catalana. "Confiem que aquesta pèrdua de producció es cobreixi amb un SUV petit de la marca que sigui del grup", ha afegit.
El president de Seat, Luca de Meo, ha deixat clar des de Ginebra que l'estratègia de la filial catalana de Volkswagen per incrementar les vendes passa per aprofitar la creixent demanda dels SUV tant a Europa (un 25% del total de les vendes) com a l'Estat espanyol.
Com ja va anunciar l'expresident de Seat, Jürgen Stackmann, el passat mes de setembre, la companyia invertirà més de 3.000 milions d'euros fins el 2019 que serviran per treure al mercat quatre nous productes dels que dos podrien ser del mateix segment de l'Ateca.
Proposta sindical
El president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, ha assegurat que els sindicats el que volen és compensar la davallada de producció que suposarà la pèrdua de l'Audi Q3 amb l'adjudicació d'un nou model "sigui de la marca del grup que sigui i del segment que sigui" per garantir l'ocupació a la planta catalana.
Carnero ha recordat que el grup Volkswagen està en ple procés de reorganització de la seva producció i caldrà veure com els nous moviments afecten la marca catalana i la seva factoria de Martorell. A tall d'exemple, Carnero explica que l'Audi Q2, que fins ara es fabricava a la planta d'Audi a Ingolstadt, Alemanya, passarà a produir-se a Mèxic on també es volen endur l'Audi A3, que actualment es fabrica a Hongria.
Per la seva part, Carnero explica que tots aquests moviments estan suposant pèrdues d'ocupació a les factories del grup a Alemanya i que això s'estigui traduint "en grans discussions" a l'hora d'adjudicar els nous models.
Seat Ateca
El preu de sortida del nou Seat Ateca estarà per sota dels 20.000 euros i s'esperen produir unes 75.000 unitats anuals, el 5% de la quota de mercat del segment dels SUV a Europa. Una xifra, que com ja ha passat amb l'Audi Q3, s'anirà incrementant en funció de la demanda.
El president del comitè d'empresa, Matías Carnero, ha recordat que l'Audi A1 requereix unes 17 hores de feina, gairebé 10 menys que el Q3, el que obliga a buscar nous models per garantir l'ocupació a la planta catalana. "Confiem que aquesta pèrdua de producció es cobreixi amb un SUV petit de la marca que sigui del grup", ha afegit.
El president de Seat, Luca de Meo, ha deixat clar des de Ginebra que l'estratègia de la filial catalana de Volkswagen per incrementar les vendes passa per aprofitar la creixent demanda dels SUV tant a Europa (un 25% del total de les vendes) com a l'Estat espanyol.
Com ja va anunciar l'expresident de Seat, Jürgen Stackmann, el passat mes de setembre, la companyia invertirà més de 3.000 milions d'euros fins el 2019 que serviran per treure al mercat quatre nous productes dels que dos podrien ser del mateix segment de l'Ateca.
Proposta sindical
El president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, ha assegurat que els sindicats el que volen és compensar la davallada de producció que suposarà la pèrdua de l'Audi Q3 amb l'adjudicació d'un nou model "sigui de la marca del grup que sigui i del segment que sigui" per garantir l'ocupació a la planta catalana.
Carnero ha recordat que el grup Volkswagen està en ple procés de reorganització de la seva producció i caldrà veure com els nous moviments afecten la marca catalana i la seva factoria de Martorell. A tall d'exemple, Carnero explica que l'Audi Q2, que fins ara es fabricava a la planta d'Audi a Ingolstadt, Alemanya, passarà a produir-se a Mèxic on també es volen endur l'Audi A3, que actualment es fabrica a Hongria.
Per la seva part, Carnero explica que tots aquests moviments estan suposant pèrdues d'ocupació a les factories del grup a Alemanya i que això s'estigui traduint "en grans discussions" a l'hora d'adjudicar els nous models.
Seat Ateca
El preu de sortida del nou Seat Ateca estarà per sota dels 20.000 euros i s'esperen produir unes 75.000 unitats anuals, el 5% de la quota de mercat del segment dels SUV a Europa. Una xifra, que com ja ha passat amb l'Audi Q3, s'anirà incrementant en funció de la demanda.