Un 23% dels espanyols afirma que ha deixat de comprar productes catalans i aquest grup que fa boicot s’elevaria fins al 49,1% si Catalunya s’independitza, segons un informe sobre l’impacte del procés independentista elaborat pel Reputation Institute, que calcula que aquest boicot tindria un impacte de 20.000 milions d’euros per les empreses catalanes. Del 50% restant, el 15,4% no té clar quina decisió prendria i el 33,5% es mostra contrari a deixar de comprar productes catalans, fins i tot en cas d’independència.
En el mateix estudi s’indica que només el 24% dels consumidors és capaç d’identificar de manera correcta les companyies catalanes. La resta tenen una capacitat baixa o mitjana per identificar la procedència de les seves compres.
En el mateix estudi s’afirma que el 47% dels catalans afirma que ha empitjorat la seva percepció de les empreses que han mogut la seva seu social o fiscal des de Catalunya després del referèndum de l’1 d’octubre, mentre que el 77% dels espanyols dóna suport a aquesta decisió empresarial. Aquest informe s’ha realitzat a partir de 1.500 entrevistes a tot l’Estat entre el 24 i el 30 d’octubre. Des de l’Institut afirmen que l’impacte sobre les empreses que han marxat és més gran quan la seva vinculació amb Catalunya és forta, si bé s’ha constatat que s’han vist compensades al conjunt d’Espanya, excepte al Principat, on el moviment ha tingut un impacte negatiu.
A dins de Catalunya, el 47,8% està molt en contra del moviment de seus socials, el 38,3% està d’acord i el 13,9% no es mulla.