Estacions de metro amb nom d'empresa a Barcelona
TMB vol incrementar els ingressos accessoris i disminuir finançament públic. Exporta la fórmula de ciutats com Madrid
L'opció del sistema mixt de nom compost per a la comercialització de la denominació (naming rights) forma part del Pla de Patrocinio Corporatiu que avui ha presentat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) a un centenar de directius d'empreses de consum que operen a Catalunya.
El Pla de Patrocini Corporatiu és una de les iniciatives posades en marxa recentment per TMB per incrementar els ingressos accessoris i disminuir així les necessitats de finançament públic.
L'acte l'ha presidit l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias que ha considerat que el pla és "una cosa maca que s'ha d'explicar i fer entendre" i que aquesta col·laboració pública-privada beneficiarà els usuaris, les empreses i el transport públic.
També han intervingut Joaquim Forn, president de TMB i primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona. Ha destacat que es tracta d'un programa ambiciós i que TMB té actius "tangibles i intangibles susceptibles de ser patrocinats i aportar més recursos", encara que ha eludit fer una estimació econòmica, ja que depèn de la demanda.
Respecte a afegir la marca al nom d'una estació o un transport durant uns anys, el president de TMB ha destacat que amb aquest sistema de canvi parcial "mai desapareix el nom".