• Economia
  • El comerç electrònic ja factura 30.000 milions d'euros a Espanya

El comerç electrònic ja factura 30.000 milions d'euros a Espanya

L'estat espanyol registra dèficit a l'ecommerce': importa més del que exporta

El comerç electrònic registra increments percentuals anuals de rècord
El comerç electrònic registra increments percentuals anuals de rècord
Redacció VIA Empresa
Barcelona
09 de Juliol de 2018

La facturació del comerç electrònic a Espanya va aconseguir el 2017 els 30.406 milions d'euros, la qual cosa suposa un 25,7% més que els 24.185 milions d'euros que va ingressar l'any anterior, segons les últimes dades ofertes per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

Aquesta dada es produeix després que en el quart trimestre de l'any les vendes del comerç electrònic ascendissin fins als 8.526 milions d'euros, un 28,1% més que els 6.656 milions d'euros dels tres últims mesos de 2016 i un 9,5% que els 7.785 milions d'euros del tercer trimestre.

Per sectors, les indústries amb majors ingressos en el quart trimestre han estat les agències de viatges i operadors turístics, amb l'11,3% de la facturació total; el transport aeri, amb un 7,5%, i les peces de vestir, amb un 7,1%.

Per la seva banda, el nombre de transaccions registrades en els tres últims mesos de 2017 va aconseguir els 154,5 milions d'operacions, la qual cosa representa una pujada del 31,5% respecte als 117,5 milions del mateix període de l'any anterior.

En aquest context, els jocs d'atzar i apostes lideren el rànquing per compravendes amb un 6,8%, seguits del transport terrestre de viatgers i la venda de discos, llibres, periòdics i papereria, amb un 6,6% i un 5,8%, respectivament.

Quant a la segmentació geogràfica, les pàgines web de comerç electrònic a Espanya van acumular el 50,2% dels ingressos en el quart trimestre de 2017, dels quals un 13,8% són procedents de l'exterior, mentre que el 49,8% restant corresponia a compres amb origen a Espanya a webs en l'exterior.

Dèficit exterior

En aquest context, el saldo net exterior, la diferència entre el que es compra des de l'estranger a llocs webs espanyols i el que es compra des d'Espanya a l'estranger, va llançar un dèficit de 3.073 milions d'euros en els tres últims mesos del passat any.

En concret, el volum de negoci de les transaccions amb origen a Espanya cap a l'exterior va ser de 4.247 milions d'euros, un 36,8% més, mentre que les vendes des de webs espanyoles cap a l'exterior van aconseguir una facturació d'1.174 milions d'euros, un 36% més.

Així mateix, les dades de la CNMC recullen el que 93,1% de les compres des d'Espanya cap a l'exterior es dirigeixen a la Unió Europea, seguides d'Estats Units (2,3%), sent el transport aeri (8,2%), les peces de vestir (8%) i la subscripció a canals de televisió (6,2%) els sectors més demandats.

En el cas de les compres realitzades a Espanya des de l'exterior, el 70,1% prové de la UE. Les àrees d'activitat relacionades amb el sector turístic (que agrupa les agències de viatges, transport aeri, transport terrestre, lloguer d'automòbils i els hotels) acaparen el 65% de les compres.

D'altra banda, els ingressos de comerç electrònic dins d'Espanya van augmentar un 15,5% interanual en el període comprès entre octubre i desembre, fins als 3.105 milions d'euros. El sector turístic suposa el 27,9% de la facturació dins d'Espanya, seguit dels espectacles artístics, esportius i recreatius (7,6%) i les peces de vestir (6,4%).