"És una primera ronda, però l'única xifra que tenim al cap és el bilió", ha assegurat el cofundador de HawkersDavid Moreno a VIA Empresa. Internet i les xarxes socials han estat el terreny de joc d'una marca que ja ha venut més de dos milions d'ulleres de sol i que tancarà el seu tercer any de vida amb una facturació al voltant dels 70 milions d'euros. Finançats fins ara amb recursos propis, Hawkers s'obre per primer cop a la inversió externa amb una ronda on també preveu donar entrada a un nou soci al seu capital, sempre en un percentatge inferior al 20%.
Moreno mostra l'ambició de la companyia per convertir-se aviat en unicorn (denominació que reben les companyies valorades en 1.000 milions de dòlars, un bilió en denominació americana). De moment, però, en aquesta primera ronda la valoració es mourà al voltant dels 200 milions d'euros, tal com ha reconegut el mateix cofundador de Hawkers en la seva presència a la jornada First Tuesday. Una xifra que la situaria entre les empreses espanyoles a Internet més valuoses, amb eDreams, Privalia o Wallapop.
Hawkers ja ha passat pel procés de due dilligence i preveu donar detalls ben aviat de l'operació. "No ho fem tant perquè ho necessitem, ja que fins ara hem funcionat amb recursos propis; sinó perquè suposarà un impuls important per poder seguir amb la velocitat i la línia que portem", ha indicat Moreno a VIA Empresa. "Ara ja no estem sols com abans, necessitem aquesta empenta per poder seguir ostentant el lloc de privilegi que tenim", ha afegit.
David Moreno, durant la conversa amb VIA Empresa. Haidy Blanch |
Hawkers, que compta amb oficina a Barcelona després d'adquirir el competidor Northweek, té la seu central a Elx, a més d'oficines a Hong Kong i Los Angeles.