Els fundadors de l'elèctrica Holaluz

Economia

Holaluz tanca l'any amb una facturació de 100 MEUR

L'elèctrica d'energia verda compta amb més de 85.000 clients i preveu arribar als 100.000 clients a la fi de gener

La companyia elèctrica Holaluz ha accelerat aquest any el seu ritme de creixement. Tancarà l'exercici 2016 amb una facturació de 100 milions d'euros -un 43% més que l'any fiscal anterior-, més de 85.000 clients i un equip de 100 persones. Holaluz va llançar aquest setembre la seva primera campanya de publicitat per donar-se a conèixer de forma massiva a l'Estat espanyol i accelerar el seu ritme de creixement. D'aquesta forma ha multiplicat per tres les altes diàries, passant dels 100 clients nous al dia als 310 actuals. La previsió de la companyia és arribar a final de gener als 100.000 clients.

L'estratègia de la companyia per 2017 és impulsar l'energia verda i oferir un servei més personalitzat "gràcies a la tecnologia i la innovació". La visió de futur d'Holaluz és caminar cap a l'autoconsum i l'emmagatzematge d'energia, que anticipen que serà un estàndard dels habitatges d'aquí 10 o 15 anys. Tota l'energia que Holaluz comercialitza és d'origen 100% renovable i certificada per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC). A Espanya actualment només el 20% de l'energia del mercat és d'origen renovable. L'objectiu de la Unió Europa és arribar el 2050 al 100% de renovables al mercat.

"Aquest any ha estat clau per al creixement de la companyia, quants més clients siguem, més energia verda aportarem al mix del mercat" destaca Carlota Pi, cofundadora d'Holaluz. "La proporció d'altes que prové del boca orella és del 29%, per la qual cosa estem molt satisfets que els clients es converteixin en prescriptores" explica Pi. A més, afegeix que "l'objectiu d'Holaluz segueix sent el mateix que el primer dia, construir una relació de confiança amb els clients basada en el llarg termini per avançar junts per construir un món més honest, transparent i renovable gràcies a la tecnologia".