• Economia
  • Hotels Catalonia es llança a Llatinoamèrica

Hotels Catalonia es llança a Llatinoamèrica

La cadena hotelera catalana s'expandirà a Colòmbia, Perú, Xile, Bolívia, Costa Rica i Panamà

L'Hotel Catalonia Ramblas
L'Hotel Catalonia Ramblas
EFE
04 de Maig de 2014
Act. 04 de Maig de 2014

Hotels Catalonia seguirà creixent a Espanya, a Europa i, especialment, a Llatinoamèrica, on vol entrar en el negoci dels hotels urbans. Fins ara la cadena només compta amb set complexos turístics, segons ha explicat el director d'operacions de la cadena hotelera, Guillermo Vallet. El directiu ha assegurat que encara que no treballen amb un pla d'expansió concret, estan analitzant operacions que van sortint i que el creixement es farà per vies diferents a la compra d'hotels, com el lloguer i la gestió dels establiments.

Entre els plans de la companyia està créixer a Llatinoamèrica, on fins ara sol té set complexos turístics al Carib, i entrar al mercat d'hotels urbans a la zona, per això, ha nomenat una persona del departament d'expansió per estudiar operacions allà.

Els destins preferits per la companyia per expandir-se a Amèrica Llatina són Colòmbia, Perú, Xile, Bolívia, Costa Rica o Panamà, entre d'altres països, on volen créixer tant en vacances com en hotels urbans.

Empresa familiar fundada als vuitanta

L'empresa és una cadena hotelera de caràcter familiar fundada a principi dels anys vuitanta pels germans Vallet, que, actualment compta amb 64 establiments, 55 hotels a Espanya, un a Brussel·les i un altre a Berlín i set complexos a la zona del Carib, tres a República Dominicana i quatre a Mèxic.

La cadena hotelera va facturar l'any passat 280 milions d'euros i va obtenir un Ebitda de 70,4 milions d'euros, front als 250,5 milions d'euros facturats l'any anterior quan va registrar un Ebitda de 63 milions.

La crisi, compensada amb l'èxit de Barcelona
Vallet ha assegurat que, encara que la crisi els ha afectat i que el 2009 va ser un any "molt dur per a tots", el tenir un 40 % de facturació a Barcelona, on el 80 % de les pernoctacions són internacionals, i un altre 40 % al Carib, "on no s'ha notat la crisi" ha compensat "de sobres" la caiguda del turisme interior.

Segons el responsable d'Hotels Catalonia, aquest any, de moment, va millor que el 2013, amb un creixement de la facturació dels primers quatre mesos de l'11%, ja que malgrat que l'any passat va ser un bon any, "el primer trimestre va ser una mica complicat", afirma.

"No ens preocupa la demanda", ha afegit Vallet, ja que considera que Barcelona "té recorregut", però sí considera preocupant l'oferta, ja que hi ha moltes oficines del centre de Barcelona que volen reconvertir-se en hotels i especialment, l'assumpte dels pisos turístics il·legals, perquè representen una competència il·legal, que, en molts casos, a més tampoc compleixen els requisits de seguretat.

Per això, considera que "seria bo" posar un "sostre" per poder seguir generant ocupació a la ciutat perquè, si no, en lloc de ser un motor de creixement econòmic, ens convertiríem en un llast.

Vallet ha valorat de manera positiva el fet que les grans cadenes internacionals s'interessin per entrar a Barcelona, perquè "no ens treuen mercat, sinó que obren nous nínxols de mercat", el que és bo per a la ciutat. A més, Hotels Catalonia està redissenyant la seva marca corporativa i passarà a anomenar-se Catalonia Hotels & Resorts, a la vegada que actualitzarà la imatge corporativa.