• Economia
  • Ikea obre botigues 'pop up' al centre de Barcelona i Madrid

Ikea obre botigues 'pop up' al centre de Barcelona i Madrid

La cadena sueca celebra el seu 20è aniversari a Espanya amb espais efímeres i productes exclusius

Ikea, la companyia sueca s’ha convertit en el referent del sector mobles i decoració de la llar
Ikea, la companyia sueca s’ha convertit en el referent del sector mobles i decoració de la llar
Europa Press
13 d'Octubre de 2016
Act. 13 d'Octubre de 2016
Ikea aterra aquest mes al centre de la ciutat amb l'obertura, per primera vegada, de tendes efímeres pop up a Barcelona i Madrid, segons han informat a Europa Press fonts del gegant suec, que celebra així l'arribada a Espanya fa 20 anys.

En el cas de Barcelona, s'instal·larà en el número 17 del carrer Comerç entre el 21 i el 29 d'octubre, mentre que a Madrid estarà en el número 5 del carrer Sant Cayetano entre el 21 i el 30, ambdues amb horari de 10.00 a 21.00 hores.

La multinacional oferirà als clients abans de l'inici del Nadal la possibilitat de comprar articles exclusius, que no estaran en cap altra tenda en la Península, i que fan homenatge a la tradició sueca. A més, durant els dies d'obertura, hi haurà tallers enfocats a la personalització de mobles i complements de Ikea.

Amb aquest concepte de tendes efímeres en el cor de la ciutat, a més de commemorar la seva arribada a Espanya en 1996 amb les primeres botigues a Madrid i Barcelona, la signatura avança en el desenvolupament de la seva estratègia multicanal per adaptar-se a les necessitats dels consumidors, com la venda per Internet a Espanya.

La cadena, que va aconseguir unes vendes d'1.384 milions d'euros a Espanya en el seu últim any fiscal (entre setembre de 2015 i agost d'aquest any), la qual cosa suposa un augment del 8%, aposta pel mercat espanyol, que considera estratègic i on desenvolupa des d'aquests últims anys la seva estratègia d'expansió multicanal.

Així, a més de preveure la implantació de nous formats comercials, com els punts de lliurament, i noves tipologies de canals, solucions i suports, com el comerç electrònic, Ikea seguirà obrint tendes dins del seu negoci tradicional.

L'objectiu és arribar al fet que el 80% de les llars espanyoles comptin amb un establiment Ikea a menys d'una hora amb cotxe i que el 100% dels consumidors tinguin accés a la gamma de productes i serveis, a través de la compra 'online'.