16
de Febrer
de
2015
Act.
16
de Febrer
de
2015
Els joves llicenciats que vulguin entrar a treballar en Affinity Petcare, companyia productora d'alimentació per gossos i gats, aquest dilluns hauran de passar pel seu centre de selecció i demostrar quin és el seu grau de feeling amb les mascotes. "Si no t'agrada el vi, és difícil que siguis venedor de vi. Doncs això és igual de senzill", explica Teresa Niubó, cap de recursos humans d'Affinity Petcare. La companyia busca vuit joves per posicions obertes als departaments de màrqueting i developpment a Catalunya, en el marc de la segona edició de la fira JOBarcelona que s'ha inaugurat aquest dilluns al Palau de Congressos de Catalunya.
Per trobar el candidat que més s'ajusti als valors de l'empesa, la companyia sotmet als candidats a tests de feeling amb mascotes, on un tècnic analitza el comportament dels animals mentre interactuen amb els candidats durant un minut, veient com funciona el gos. "Nosaltres busquem pet lovers. Un dels nostres valors és fomentar l'amor per les mascotes. Busquem persones abans que posicions, gent amb ganes d'aportar un fet diferencial", explica Niubó a VIAempresa.
Més de 16.000 candidats
La fira espera en dos dies un total de 16.000 candidats que ja han pogut conèixer algunes de les ofertes mitjançant el web de la fira, però que saben que el tu a tu és fonamental. Organitzacions com Leroy Merlin, que cerca joves pel seu programa de pràctiques remunerades, Desigual -que repeteix experiència- o el català Grup Damm hi són presents. Aquests últims han cuidat molt la seva proposta i posada en escena per captar l'atenció dels candidats. Trajectòria Estrella és el programa que presenta la companyia cervesera, dirigit a joves llicenciats amb un alt nivell d'anglès i mobilitat geogràfica.
Disfressats de superherois, els recruiters de la companyia han passat el matí d'aquest dilluns explicant als candidats que el CV s'envia a través de LinkedIn per poder optar a alguna de les quatre vacants que, a hores d'ara, presenta l'empresa. "Busquem el talent natural, per això anem vestits superherois, perquè tots tenim un talent natural, tots tenim alguna cosa. I si ets bo en alguna cosa, nosaltres et volem fer el millor", explica Inés Astorqui, responsable de comunicació interna i Responsabilitat Social Corporativa de Grup Damm.
Enginyers, els més buscats
L'organització de la fira JOBarcelona ho ha advertit només començar. El centenar d'empreses presents principalment cerquen titulats en ciències socials i jurídiques (38%) i enginyeries (38%). En segon pla, els interessen els joves titulats en ciències de la salut (6%) i ciències en general (4%). Ester Norton, de 27 anys, és un exemple d'aquest perfil. Llicenciada en Administració i Direcció d'Empreses, voldria trobar un lloc de feina en el sector bancari. "M'interessaria treballar en finances, però també en companyies energètiques", assegura.
Una de les empreses que busquen enginyers és Werfen, multinacional de diagnòstic pertanyent a l'àmbit de la salut que els necessita pel seu departament de logística. Però també busca especialistes en química, biòlegs (especialitzats en biologia molecular) i llicenciats en medicina. En total, ofereixen 10 llocs de treball que, abans d'aconseguir, implicaran superar fins a set entrevistes personals. "Som una companyia que estem creixent molt, per la qual cosa necessitem gent per màrqueting, vendes, finances i també per recerca i desenvolupament", explica Lucía del Moral, vicepresidenta de recursos humans de Werfen.
La companyia té dues línies de negoci ubicades a Barcelona i les altres dues als Estats Units i, per tant, la mobilitat geogràfica és un baluard. "Busquem un perfil molt semblant a la nostra cultura de valors: amb molt bona formació acadèmica i molt bon nivell d'anglès. Que siguin persones disposades a sortir de la seva zona de confort i moure's internacionalment... En definitiva, gent treballadora i humil, capaç d'aprendre dels altres", assenyala del Moral.
Altra companyia internacional present a la fira és Ricoh, que oferta vuit vacants recurrents. Carmen González de Miguel, coordinadora de l'àrea de recruitment de Ricoh, explica que la companyia presenta necessitats de perfils staff per la seu central de Barcelona. "També necessitem comercials, des del que treballa per a pimes fins al que es dirigeix a grans comptes; a més de perfils de màrqueting molt orientats a una part tecnològica molt concreta". Segons la coordinadora, els candidats que presenten el seu currículum en aquesta fira també s'incorporaran a la base de dades del departament de recursos humans per possibles vacants futures.
Gallina Blanca Star, per la seva part, repeteix en la segona edició del JOBarcelona amb un estand cridaner on atén els candidats i realitza algunes entrevistes. La bona situació de l'empresa –que acaba d'inaugurar seu i creix a bon ritme- és un dels motius perquè la cerca de talent jove sigui tan activa a la fira. "Busquem joves amb talent. No busquem una carrera universitària determinada perquè donem per fet la carrera i els idiomes, sinó quelcom més enllà. Busquem l'actitud, gent que tingui moltes ganes de treballar i d'aprendre", apunta Carles Cendrós, director corporatiu de recursos humans de Gallina Blanca Star.
"Cada any estem incorporant a gent. La companyia va molt ràpida. Avui venim amb vuit ofertes per incorporar-se ja però demà poden haver-hi més perquè cada dia anem creixent més", matisa Cendrós. Un alè positiu que el que coincideixen la resta d'empreses presents al ii JOBarcelona, que esmenten menys la paraula 'dificultat'. Sembla que la crisi està donant treva a la contractació.
Per trobar el candidat que més s'ajusti als valors de l'empesa, la companyia sotmet als candidats a tests de feeling amb mascotes, on un tècnic analitza el comportament dels animals mentre interactuen amb els candidats durant un minut, veient com funciona el gos. "Nosaltres busquem pet lovers. Un dels nostres valors és fomentar l'amor per les mascotes. Busquem persones abans que posicions, gent amb ganes d'aportar un fet diferencial", explica Niubó a VIAempresa.
Més de 16.000 candidats
La fira espera en dos dies un total de 16.000 candidats que ja han pogut conèixer algunes de les ofertes mitjançant el web de la fira, però que saben que el tu a tu és fonamental. Organitzacions com Leroy Merlin, que cerca joves pel seu programa de pràctiques remunerades, Desigual -que repeteix experiència- o el català Grup Damm hi són presents. Aquests últims han cuidat molt la seva proposta i posada en escena per captar l'atenció dels candidats. Trajectòria Estrella és el programa que presenta la companyia cervesera, dirigit a joves llicenciats amb un alt nivell d'anglès i mobilitat geogràfica.
Disfressats de superherois, els recruiters de la companyia han passat el matí d'aquest dilluns explicant als candidats que el CV s'envia a través de LinkedIn per poder optar a alguna de les quatre vacants que, a hores d'ara, presenta l'empresa. "Busquem el talent natural, per això anem vestits superherois, perquè tots tenim un talent natural, tots tenim alguna cosa. I si ets bo en alguna cosa, nosaltres et volem fer el millor", explica Inés Astorqui, responsable de comunicació interna i Responsabilitat Social Corporativa de Grup Damm.
Enginyers, els més buscats
L'organització de la fira JOBarcelona ho ha advertit només començar. El centenar d'empreses presents principalment cerquen titulats en ciències socials i jurídiques (38%) i enginyeries (38%). En segon pla, els interessen els joves titulats en ciències de la salut (6%) i ciències en general (4%). Ester Norton, de 27 anys, és un exemple d'aquest perfil. Llicenciada en Administració i Direcció d'Empreses, voldria trobar un lloc de feina en el sector bancari. "M'interessaria treballar en finances, però també en companyies energètiques", assegura.
Una de les empreses que busquen enginyers és Werfen, multinacional de diagnòstic pertanyent a l'àmbit de la salut que els necessita pel seu departament de logística. Però també busca especialistes en química, biòlegs (especialitzats en biologia molecular) i llicenciats en medicina. En total, ofereixen 10 llocs de treball que, abans d'aconseguir, implicaran superar fins a set entrevistes personals. "Som una companyia que estem creixent molt, per la qual cosa necessitem gent per màrqueting, vendes, finances i també per recerca i desenvolupament", explica Lucía del Moral, vicepresidenta de recursos humans de Werfen.
La companyia té dues línies de negoci ubicades a Barcelona i les altres dues als Estats Units i, per tant, la mobilitat geogràfica és un baluard. "Busquem un perfil molt semblant a la nostra cultura de valors: amb molt bona formació acadèmica i molt bon nivell d'anglès. Que siguin persones disposades a sortir de la seva zona de confort i moure's internacionalment... En definitiva, gent treballadora i humil, capaç d'aprendre dels altres", assenyala del Moral.
Altra companyia internacional present a la fira és Ricoh, que oferta vuit vacants recurrents. Carmen González de Miguel, coordinadora de l'àrea de recruitment de Ricoh, explica que la companyia presenta necessitats de perfils staff per la seu central de Barcelona. "També necessitem comercials, des del que treballa per a pimes fins al que es dirigeix a grans comptes; a més de perfils de màrqueting molt orientats a una part tecnològica molt concreta". Segons la coordinadora, els candidats que presenten el seu currículum en aquesta fira també s'incorporaran a la base de dades del departament de recursos humans per possibles vacants futures.
Gallina Blanca Star, per la seva part, repeteix en la segona edició del JOBarcelona amb un estand cridaner on atén els candidats i realitza algunes entrevistes. La bona situació de l'empresa –que acaba d'inaugurar seu i creix a bon ritme- és un dels motius perquè la cerca de talent jove sigui tan activa a la fira. "Busquem joves amb talent. No busquem una carrera universitària determinada perquè donem per fet la carrera i els idiomes, sinó quelcom més enllà. Busquem l'actitud, gent que tingui moltes ganes de treballar i d'aprendre", apunta Carles Cendrós, director corporatiu de recursos humans de Gallina Blanca Star.
"Cada any estem incorporant a gent. La companyia va molt ràpida. Avui venim amb vuit ofertes per incorporar-se ja però demà poden haver-hi més perquè cada dia anem creixent més", matisa Cendrós. Un alè positiu que el que coincideixen la resta d'empreses presents al ii JOBarcelona, que esmenten menys la paraula 'dificultat'. Sembla que la crisi està donant treva a la contractació.