• Economia
  • L'Ajuntament prohibeix els 'segways' pel front marítim

L'Ajuntament prohibeix els 'segways' pel front marítim

El consistori de la capital catalana limita el tràfic d'aquests vehicles elèctrics sobretot usats per turistes

Turistes amb 'segways' circulant pel Passeig de Colom a Barcelona
Turistes amb 'segways' circulant pel Passeig de Colom a Barcelona
Europa Press
07 de Juliol de 2016
Act. 07 de Juliol de 2016
L'Ajuntament de Barcelona ha prohibit als segways -vehicle de transport lleuger elèctric de dues rodes- que circulin per la zona del front marítim de la ciutat aquest estiu com a mesura provisional mentre prepara una regulació per a aquest tipus de vehicles. Així mateix la prohibició també es fa extensible als patinets elèctrics a la mateixa zona.

El consistori està elaborant una proposta per limitar el tràfic dels segways i vehicles similars, ja que considera que generen problemes de convivència especialment al districte de Ciutat Vella, on es concentren la majoria d'establiments de lloguer d'aquests vehicles, ha informat l'Ajuntament en un comunicat.

Per aquesta raó, mentre es reuneix amb l'oposició i entitats del sector per preparar una normativa, modificarà els actuals permisos de circulació dels segways perquè no puguin desplaçar-se per aquest itinerari i incrementarà la vigilància sobre els vehicles que no estiguin homologats.

La mesura estarà acompanyada d'una campanya informativa sobre les condicions de circulació, els recorreguts que poden seguir i les sancions a les quals s'enfronten si incompleixen la normativa.

Regulació
L'Ajuntament es va reunir la setmana passada amb agents del sector per recollir les seves opinions a l'hora d'afrontar la nova regulació, i ha creat una taula de treball al costat de l'oposició per encarar el tema.

Analitzarà per on poden circular, a quina velocitat i amb quines condicionis, si s'han d'inscriure en un registre que els identifiqui i tenir una assegurança obligatòria i regularà la circulació de grups turístics.

El Govern municipal ha subratllat que és una problemàtica recent sobre la qual a penes hi ha normativa ni precedents, i ha considerat que la regulació de Barcelona "podria ser una base amb vista a futures normatives de caràcter estatal".

A més, ha recordat que el consistori prioritza els desplaçaments a peu, en bicicleta i en transport públic, i busca protegir "els més febles de la piràmide de la mobilitat, que són els vianants".